• sope

Maj 2008

Hej Hej
    En maj brud till, 3 maj då blir man fru. Vi har bokat
    festlokal,catering,täran,bestman och toastmaster är bestämt. Ska titta på kyrka nästa vecka. Det känns som det är långt kvar till maj med det kommer väl gå jättefort så står man där med en puls i 120 och hur stressad som helst.

• sope

JhS2008

Vi ska titta på Vist och vårdsbergs kyrka. Eftersom vi ska ha festen i Bjärka Säby vill vi har en kyrka som ligger i närheten. Ska ni också gifta er i lkpg?

• sope

Vi har hoppats på att kunna boka kyrkan nu till veckan. Eftersom vi inte bor i Linköping så försöker vi få så mycket som möjligt gjort när vi väl är hemma. Vet dock ej om det går att boka kyrka än, har hört att det inte går att boka fören i oktober eller något sådant då de släpper bokningarna för kommande kyrkår.

• sope

Bella 77

Det kan kanske bli knappt med tid och beställa klänning 3 månader innan. Jag vet inte riktigt hur lång beställningstid det är men vad jag har hört kan det ta allt från 6 veckor till 4 månader. Sen är det ju om det behövs några justeringar så som längd mm.

• sope

Nu är äntligen kyrka bokad!! Idag blir det ut på första klännings jakten. Känns dock som att semestern har gett ganska många extra kilon så det blir nog bara att titta, kanske prova lite.

Varför ska man alltid lägga på sig över sommaren sen får man slita som ett djur för att komma i form till nästa sommmar, är det några som känner igen sig?

• sope

Har varit på första klänningsprovningen och det var KATASTROF!!!

Jag hade tänkt mig en viss modell men när jag fick på mig den såg jag ut som en prinssestårta och dubblet så bred över höfterna.
    Nu har jag ingen större lust att pröva mer för det var inte roligt.

• sope

Ja jag hoppas att ni har rätt så jag får nog ge mig ut igen. men det känns som om ingen klänning passa. Det är ganska svårt också när man i vanliga fall aldrig har klänning.

Bella77: vi gifter oss den 3 maj. vi har varit tillsammans 10 år då så vi tyckte det var ett bra datum.

Monken: Kul att ni hitta en lokal som känns bra.

• sope

Champis_Sanna
    Trevligt datum den 3:e maj. Vi gifter oss oxå då men vigseln är 14.00.

• sope

Vi kommer att ha mellan 40-45 gäster.

• sope

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Bella77 - 10 Maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    NukuNuku - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg

• sope

majbrud

Super snygg klänning!!!

• sope

JhS2008

Vad är det för lokal ni ska titta på? Vilken kyrka har ni bestämt er för?

• sope

JhS2008
    Landeryd kyrka är jättefin, vi funderade på den också men vi ville inte ha så stor kyrka så det fick bli vårdsbergs kyrka.

Vi ska ha festen i Bjärka Säby (gamla slottet). Vi har tänkt att ta kort vid ny slottet på Bjärka och sen finns det en brygga precis vid sjön, så jag ber till väder gudarna att det inte spö regnar.

• sope

JhS2008

Vårdsbergs kyrka är väl kanske inte mindre men den känns mindre. Den är rund inuti så den känns väldigt varm. Jag var på bröllop i Landeryd för många år sen så det kanske bara är jag som kommer ihåg fel att den kändes stor. Vi ska också ha 40 gäster också.

• sope

Oj här har det hänt saker! Gud va kul att så många har anslutit sig.

Vi ska fotograferas efter vigseln jag vill inte att min h2b ska se mig innan. Det kan dock bli lite tajt med tiden men det ordnar sig nog.

• sope

Vi har fått ett bidrag från våra föräldrar men det mesta står vi för själv. Vi har satt en budget på 100 000 kr men jag tror inte att det kommer att gå på så mycket.

Vi kommer inte att sov tillsammans kvällen innan då jag och min tärna ska ha en mys kväll innan den stora dagen.

Svar på tråden Maj 2008