Maj 2008
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2218910.html
titta in här...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2218910.html
titta in här...
Här kommer en till som ska gifta sig i maj, lokal och kyrka var bokt men nu bestämde vi oss för att flytta det till en helg tidigare, så det är bara tt börja om...
*MAJBRÖLLOP LISTAN*
Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
Bella77 - 10 Maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
JhS2008 - 17 maj - Lkpg
lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
NukuNuku - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
Hej allihop, Hur går det för er med all planering?
Hur mycket har ni bokat, känns som att det är massor kvar jag borde gör men inget jag kan göra ännu.
Champis_Sanna: När bokar ni fotograf? och solist till kyrkan??
Ush, har verkligen problem med att hitta en solist som passar oss.. Känner att man borde börja boka det nu...
vårt färgtema är guld, gammelrosa och vitt
Blir lite stressad nu när alla har bokat så mycket, jag letar ihjäl mig efter en bra och billig solist.
Hej allihopa, hoppas uppdatteringen gick bra för er. Min budget och gästlista har försvunnit men det löser sig nog.
Måste få skriva av mig min helg med att prova klänningar. Jag hittar ingen som känns helt rätt, är väll alldeles för kräsen, så då tänkte jag att då kanske min mamma kan hjälpa mig sy en klänning men då visar det sig att det kommer typ kosta 8000kr i bara tyg,(och tänk om man råkar klippa fel i något tyg) har inte tänkt mig så himla mycket.. Vill hitta en klänning runt 6000 som känns helt rätt.
Nu känns allt helt hopplöst.
Hoppas det går bättre för er.
Vi åker på karibien krssning som bröllopsresa, vill se mer än bara ett ställe.
Vi önskar oss resecheckar i födelsedagspresent och julklapp så får vi se vad vi får ihop.
Ja, jag ser verkligen fram emot resan, ska försöka boka in lite olika aktiviteter.
Hel Allihopa, Snart helg, ska ni hitta på något kul??
lottis84: Jag ska försöka vara ledig vecka innan bröllopet så att jag inte behöver stressa.
0205: Vad kul att gå på babysimm, de ser så söta ut i vattnet. Har sett bilder från kompisar bebisar.
Själv ska jag över på middag hos några kompisar ikväll, trots att jag är dödstrött och på lördag ska jag ut och prova lite bröllopsklänningar, och sen på middag hos m2bs syster.
Sen blir det en lugn dag. Det är så skönt med de helger man inte har något bokat.
Är lite uttråkad har inte så mycket att göra på jobbet just nu.
Vi har preliminär bokat fotograf, det är en kompis kompis så vi fick ett bra pris och hon kommer vara med hela dgen.
Vi kommer fotograferas innan vigsel, för att jag kommer förstöra säkert förstöra min makeup under kyrkan, sen kommer jag säkert få ännu svårare att gå in och prata om jag inte sett min m2b innan.
Jag ka ha slöja och krona med en hårupsättning, slöja hat jag sen tänkt ta av mig efter vigseln så man då ser håroppsättningen..
mika o jerry: Tänkte själv gifta mig den 31 maj men så fick jag reda på att dte är Stockholm Marathon och halva stan är avstängd. Men det kanske du vet. Kan vara bra att tänka på om man har en bit mellan lokal och kyrka.
Det där med vem som ska betala tycker jag är så jobbigt, vet att min föräldrar kommer betala en del men vet inte hur mycket och jag känner mig så girig att fråga rakt ut. Så vi räknar med att betala det mesta själva.
Jag har hittat min vigselring men inte beställt den ännu, m2b får några svarta diamanter i sin men får ingen mer.
Vi har tänkt att en resebyrå skulle sätta ihop en resa till oss eftersom vi tänkt åka på kryssning i karibien. Men så var vi på ticket förra veckan för att höra lite vad de säger och vad det ungefär kommer att hamna på, men hon var så otrvlig och okunnig att jag nog hellre bokar det mesta själv.
Vi hade först tänkt åka slutet maj början juni men det är ungefär halva priset om man ska åka i septemper så vi skjuter nog på resan til dess.
Var i Paris förra veckan.. så jag har en del färsk information, dock både vi på vandrarhem (eget rum med egen toa och dusch) så boende kan jag nog inte hjälpa till med.
Vad vill du veta??
DEt man ska tänka på är bekväma skor för man går massor, att maten är ganska dyr, för en enkel lunch blir det nästan 100 kr per person och lite mer för en enkel middagen. Även att tänka på att de nästan alltid tar betalt efter du ätit eller drukit även om du bara ska dricka en öl i baren.
Engelska funkar men de är inte glada när man pratar engelska. På vissa ställen blir man nästan behandlad som luft för att man är turist.
Något du måste se är Sacre Coer och kvarteren runt om, så himla vackert. Tunnelbanan är billig och går överallt så utnyttja den.
Vi betala ca 700 kr per natt för ett dubbelrum och då fick man en lätt frukost.
Det finns massor av fint att göra i paris, men jag var ganska trött på fransmännen efter en vecka.