Inlägg från: Peters Fridelina |Visa alla inlägg
  • Peters Fridelina

Maj 2008

Hej alla brudar Maj 2008! Här kommer en till! Jag har verkligen hållit utkik efter denna tråden men sett den först nu. Jag hoppas jag får vara med! ;) Vi ska gifta oss sista maj!

Uppdatering av bröllopslistan:

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 14.00 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga

• Peters Fridelina

Jaaa! Det fanns ju länkar för alla andra månader! Jag har tjuvläst lite genom länken. Man får verkligen en massa bra tips på vad man borde ha hunnit med såhär långt. Vi fick bokat kyrkan idag. Min far är präst så han har fixat det till oss. ;) Skönt att ha det klart.

• Peters Fridelina

Oj, föll ifrån ett par dagar. (Och jag som precis hittat er!!) Låg med influensa. Man blir så liten.

Svar till 0205: Ja, min far ska viga oss.

Vi har diskuterat fotograferingen en himla massa. Det där med att man gråter på vigseln (och förstör sminket) har jag inte tänkt på. Ville ha fotograferingen efter. Får prata med m2b om detta. Hur gör ni?

• Peters Fridelina

Åh, jag tror inte jag skulle kunna sova utan min prins. Fast å andra sidan tror jag inte jag kommer att kunna sova mycket den natten ändå.

JhS2008 Jag tror vi ska göra som ni. Att man träffas ensamma vid den plats där man ska fotograferas. Sååå romantiskt! Och det är ju lite skönare, för ser man varandra direkt i kyrkan så är man nog lite spänd. Då vill man ju titta en extra gång och sucka lite över hur fina man är... Kan jag tro... Eller?

• Peters Fridelina

Oj, nu har jag läst ikapp litegrann. Man får ju ännu fler tankar att hålla isär. Fotograferingen är svårast att få in känns det som. Om man fotograferar före så är man ju med på "minglet" hela tiden. Men minglet är väl egentligen till för att vänta på brudparet. Men man vill inte heller att det ska bli ett lååångt tråkigt mingel för att fotograferingen drar ut på tiden. Kan man slappna av helt på fotograferingen då?

• Peters Fridelina

Fru Hennerdal och Starchick: Då är vi tre!!!
    Jag har tittat på klänning någon gång, men inte
    hittat den jag vill ha. Och just nu är jag rundare
    i hörnen än någonsin tidigare. Man tycker att ett
    bröllop borde motivera en, men jag HITTAR INTE motivationen!!!
    Hjälp!
    Vi har en guldsmed som vi beställde våra förlovningsringar
    hos, designade dem själv. Eller iallafall, speciella detaljer som vi ville ha. Vi ska gå till honom senare i höst och designa vigselringen. Vi vet ungefär vad vi vill ha. Lääängtar!

• Peters Fridelina

Samos07: Jag tycker du är jätteduktig. Vilka fina idéer. Jag gillade bild nr 6, det med brudparet, och bild nr 7, det svarta, bäst.

Starchick; Tänk att få drömuppgiften att gå UPP i vikt. Den utmaningen hade jag tagit direkt. Jag vet nog vad jag vill ha för klänningsmodell, men den finns inte. Är begåvad med ganska stor byst (åh, så fina ord jag svänger mig med ;) ) så jag måste ha axelband (så inte klänningen trillar av) och gärna V-ringat. Klänningen du tittat på är jättefin, Samos07.

• Peters Fridelina

Fru Hennerdal: Jag vill jättegärna se den klänningen som du ska ha!!!
    Samos07; nu ses vi på länken du la in. Vad duktig du är. Jag måste sätta igång.
    Fru Hennerdal: Om du och jag peppar varandra här emellanåt i vår lilla grupp för inbördes beundran ;) så får vi tips och motivation på den andra tråden också.

• Peters Fridelina

Klart! Vi gör våra själv. Min m2b håller helt i den biten. Han älskar design osv. Vilken design har du bestämt dig för?

• Peters Fridelina

Så fort min älskling har lekt färdigt med designen så lägger jag ut dem. (Man får bara hoppas att det blir innan OSA ska vara anmält.) ;)

• Peters Fridelina

Oj! Man är borta en dag och här rasslar det till rejält! ;)
    Starchick: superfin klänning!
    Vi ska ha färgtema ljuslila och ljusgrön. (Vårkänslor!!!)
    BarbaBruden: Känner som du. Fotografen var verkligen inte det lätta att skaffa. Och vi tittar också efter band, man har ju inten erfarenhet av något av det. Vem är bra/ prisvärd? Hjälp!

• Peters Fridelina

Oj, här går det minsann undan. Jag vill vara kvar med alla er goa brudar. Jag bor i Malmö och det känns minsann som om jag är den enda i södra Sverige som gifter mig i maj... Inte så trångt på vägarna. ;)

Jag har börjat maila en fotograf men nu sist svarade hon mig inte och det är flera dagar sedan jag mailade. Jag tror nog jag kan vara lite besvärlig och gnällig, men hon kan väl svara. Jag gillar verkligen det jag sett av det hon gjort. Har någon något tips om bra fotografer i Malmö-Lund så tar jag gärna tips.

• Peters Fridelina

Jag ska självklart ta min m2b´s efternamn. Jag har två efternamn idag och har inte hetat "samma" som resten av familjen på många år. Ska bli skönt att "höra ihop" med någon.

Jag tycker att ringen och resan är det vi helst vill lägga pengar på. Mat och kläder är bara för dagen (även om det är Dagen med stort D). Men även om det är så att bröllopet är en stor sak så är det faktiskt så att det är mer än det. Jag ser fram emot äktenskapet! Resan är en otrolig upplevelse för oss två tillsammans, och ringen har man hela livet. Det viktigaste är folket och stämningen på festen. Man skulle kunna lägga ut 75 000:- på maten. Har man inte skojig stämning blir det en zeppelinare. Enorm vid första anblick med tom vid närmare titt. Det viktigaste är att tänka på de små finesserna. Inte de stora kostnaderna. Eller vad tror ni?

• Peters Fridelina

Hallå alla!

Här går det undan. Jag uppdaterade vår Maj-lista igen. Vi fick inte ha vigseln den tiden på dagen vi ville så jag ändrade här. Annars håller vi på med alla papper. Inbjudningskort, placeringskort osv. Jättekul, förutom att min m2b är så petig så vi har gjort EN MILJON olika utkast (känns det som). Det är skönt att man är ute i så god tid. Ingen stress!!! ;)

Tittierik - 2 maj - Växjö
    Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    Godisråtta 3maj- Bromma kyrka 15.00-Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Barbabruden - 10 Maj kl: 14 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Bella30 - 10 maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    Jessie77 - 10 maj kl 15 - Eds kyrka, Upplandsväsby
    Trassel - 10 maj kl 15.30 - Masthuggskyrkan, Göteborg
    Hannafia- 10 maj _ Stora Skedvi kyrka, Säter
    ntlove83-10 maj kl 16:00 - Kiruna Kyrka, Kiruna
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    Offis - 17 maj - Hedvigs kyrka, Norrköping
    RangaTanga - 17 maj - Varbergs fästning
    Samos07 - 17 Maj - Falsterbo Kyrka
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Visa08-24 maj, 15.30-Djursholmskapell
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    24 maj 08 - 24 maj- Rya Kyrka, Örkelljunga.
    Majjsan74 - 24 maj - Stockholm.
    Pandis2405 - 24 maj - Täby kyrka, Stockholm
    MrsTom - 24 maj - Täby Kyrka, Stockholm
    bridetobe maj08 - 24 maj - Rytterne kyrka, Västerås
    Peters Fridelina - 31 mal kl: 13.30 - Södra Sallerup - Malmö
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    Majsis2008 - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg
    Starchick - 31 Maj kl 15.00 - Herrljunga Kyrka, Herrljunga
    Fru Hennerdal - 31 Maj - Tysslinge Kyrka, utanför Örebro

• Peters Fridelina

Vi har inte bestämt oss helt för toastmaster än. Tänker att vi väntar tills vi säkert vet dennes uppgifter. Beroende på hur mycket toastmastern har att göra så är engagemanget olika viktigt. Ska de bara ta upp brudskålen och presentera talarna så krävs det ju inte någon direkt planering. Vi funderar på att vår ska ta emot anmälningarna till bröllopet, informera om önskelistan, ta emot talarnas anmälningar (om det blir några sådana ;)), planera i vilken ordning talarna ska framföra sig och eventuellt också ta ton under middagen. Alltså vill vi ha en riktigt engagerad person med planeringshuvud som gärna spexar lite och trivs lite lagom i centrum.

• Peters Fridelina

Jag har också funderat lite på det här med klädkod. (När jag skriver "jag" så menar jag det. Min m2b har inte riktigt börjat bekymra sig om texterna än. ;)) En klädkod jag tycker är mysig är: "Det finaste ni vet!" Det tror jag vi kommer att ha. Jag har en dröm om att alla ska känna sig speciella och fina på vår dag. Men kanske någon har en långklänning som hon trivs super i, medan en annan utifrån sina förutsättningar har en knälång kjol och en blus. Jag vill alla ska klä upp sig till tänderna utifrån sitt eget tycke utan att känna sig utklädda. De ska vara uppklädda! Om alla känner sig fantastiska och trivs i sina kläder så tror jag stämningen når nya höjder!

Svar på tråden Maj 2008