• lottis84

Maj 2008

Hej!
    Är här någon mer som ska gifta sig i maj 2008?
    Hur långt har ni kommit i er planering?

• Svar på tråden Maj 2008
  • Bella77

JhS2008>>
    Vi har berättat för våra resp. föräldrar.
    Våran gästlista är just nu 45 gäster, men det kommer att blir fler!

Champis_Sanna>>
    Vore kul att höra vilka två-rätter ni skall bjuda på...
    Skall ni servera tårta & kaffe med avec precis efter middagen?
    Funderar på om vi skall ha två- eller tre-rätters plus bröllopstårta... Svårt! Hur har ni resonerat kring det?

majbrud2008>>
    Åhhh, du har ju kommit långt i planeringen! Kul!

• lottis84

Vi kommer bjuda ca 75 som det ser ut nu...
    Förutom våra familjer så är det ungefär 10 till som vet om det. Vi gifter oss den 17 maj och på fredag är det nio månader kvar =o)

• Bröllopstokiig

Bella77
    Vi ska ha som förätt: som en toast skagen men med "kräftskärtar i geggamojja" och som huvudrätt ska vi ha: Potatisgratäng med fläskfile och färska kantareller (vi plockar nu och fryser in). Vi ska inte äta tårtan direkt efter maten utan vi får hitta på något spex eller liknande. Avec blir det ju givetvis och en bar. Vi kände att det blev för mycket med efterätt och tårta på en gång så vi valde "bara" tårta som vi gör själva med en supergod chokladmousse :P

• Champis_Sanna

Vi blir ca 90 i kyrkan och ca 40 på festen efteråt. Fest med 90 pers blir för mycket för oss. 40 känns mycket också men det är våra bästa vänner och familjer.

• 0205

Champis_Sanna

åh, chokladmousse låter gott ^^

får man kanske stjäla receptet? :)

• Champis_Sanna

Jag har inte receptet just nu (det ligger i min chraschade dator) men en vän har det....dock har hon inte varit tillgänglig. Kan skriva in det här så fort jag får det igen då jag inte minns exakt.

• JhS2008

lottis84
    Oj vad kul, vi ska nog också gifta oss den 17:e maj, vi har inte bokat kyrkan än då det inte är riktigt klart med alla vigseltider och så (ny kyrkoherde).
    Var någonstans gifter ni er?

Champis_Sanna
    Jag vill också ha receptet :)

• natha_gbg_

Hej! Jag ska också gifta mig i Maj. Den 31:e i hagakyrkan. Jag bokade kyrkan idag. Festen kommer att vara i ordenshuset!!

Svar på tråden Maj 2008