Inlägg från: Bella30 |Visa alla inlägg
  • Bella30

Maj 2008

Oj, klurigt att ge ett svar på det. Jag tycker att det är vikigt att ha med relevanta meriter/erfarenheter/utbildningar för den tjänsten du söker. Skräddarsy helt enkelt CV:n på samma sätt som du gör med ditt personliga brev.

0205 skrev 2007-09-07 20:37:11 följande:
    Ja det hade varit spännande Jag har aldrig haft problem att hitta jobb, så vi får hoppas att det fortsätter så. De ansökningarna jag skickar nu är väl inte direkt en dröm för en arbetsgivare, jag kan ju inte början försen i jan..Du som är personalchef, vad faller du för i en cv? vad är viktigt.. tacksam för all hjälp
  • Bella30

Låter bra !

Nej, men jag skall kika in nu! Tack för tipset !

0205 skrev 2007-09-07 21:55:36 följande:
    bella30ja det är svårt med cv´s, jag tror jag fått ihop en bra i vart fall genom åren..från det ena till det andra..någon som kollat in denna sida någon gång?weddings.theknot.com/
  • Bella30

Vi gifter oss också kl:15, och vi resonerade precis som "Starchick"... Inte för tidigt, och inte heller för sent...

• Bella30

Funderar på färgtema i dag... Vi vill ha ett vårigt färgtema...
    Lime, vitt & silver kanske? Låter det vårigt?

• Bella30

Ok, skönt att höra!
    Funderar på att ha vit/lime-färgade hortensia i brudbuketten.
    Men frågan är hur dukningen skall se ut med det färgtemat...
    Skall kika runt lite...
    Men nu - shopping! Måste fylla på höstgarderoben!

0205 skrev 2007-09-08 12:07:50 följande:
    BellaLåter verkligen vårigt.. o fint!TrasselVarmt välkommen
  • Bella30

0205 skrev 2007-09-08 18:25:02 följande:

LÅter skitsnyggt!Själva ska vi ha brunt/svart/guld tema med vita dukar, så jag tycker inte det låter för mörkt.Jag är inte så traditionell av mig, jag vill att det ska vara personligt o snyggt.
    [/citat]

>> Ja, det är viktigt att det är "personligt". Jag älskar lime-färgen & cerise & turkost. Men sambon röstar på lime - så det får bli vitt, lime & silver!

Nu skall jag laga middag & öppna en flaska rött & mysa med min sambo. Kvalitétstid !
    starchick skrev 2007-09-08 17:58:49 följande:
    [citat]
    Och vad tycker ni om vårt färgtema svart,vitt och rött? Vi komer ha vita bordsdukar med svarta löpare,röda blommor på borden, min klänning har svart/gråa broderier,tärnornas klänningar kommer att vara mörk-gråa osv...är det för "mörkt" tycker ni?
    >> Låter stilrent, tycker jag.
  • Bella30

Oj, vad konstigt min inlägg blev. Sorry!
    Försöker igen!

0205>>
    Ja, det är enormt viktigt att det blir "personligt".
    I mitt fall så älskar jag starka färger såsom cerise, turkos & limefärgen... Men sambon röstar på "lime" så det får bli vitt, lime & silver!

Nu skall jag laga middag i hop med sambon, öppna en flaska rött & mysa! Kvalitétstid!

Starchick>>
    Låter stilrent & tufft ut!

• Bella30

Skall ni ha en solist som sjunger dem? Man/kvinna?
    Vi håller på & letar en efter en (manlig) solist, men vilka låtar det blir vet vi inte ännu...
    Vilka psalmer skall ni välja?

BarbaBruden skrev 2007-09-08 21:36:50 följande:
    Kolla Sonja Aldéns nya.....Låten heter Du är allt- helt klockren. Den blir det plus en Kent låt.....och kanske en till.....funderar på det just nu
  • Bella30

Vilket flyt! Vill oxå ha en skönsjungande vän !

BarbaBruden skrev 2007-09-08 21:44:54 följande:
    oj, psalmer...ingen aning....Vi har en kompis som är solist, hon sjöng bl. a. på Jill Johnsons bröllop. Gudolmigt vackert!
  • Bella30

Vi skall fotograferas innan vigseln - hur gör ni med vigselringen då? Man vill ju ha den på, men samtidigt spara den till vigseln.... Dilemma!
    Hur gör ni?
    Fotas ni före eller efter vigseln?

Svar på tråden Maj 2008