Inlägg från: Bella30 |Visa alla inlägg
  • Bella30

Maj 2008

Skall ni även ha med fotografen under middagen?
    Hur gör ni andra?
    Har ni med fotografen hela dagen, halva etc?
    Har inte bokat fotografen ännu. Måste göras snart!
    Har ni redan bokat?

lottis84 skrev 2007-09-09 14:50:57 följande:
    Vi kommer fotograferas innan. Vår fotograf kommer även vara med under vigsel och vid minglet utanför kyrkan efteråt.
  • Bella30

Nja, det tycker jag inte är så viktigt. Skulle nog inte kunna sova utan min F jämte mig.
    Har alltid svårt att sova när jag är på tjänsteresa...

JhS2008 skrev 2007-09-09 15:57:33 följande:
    Enligt vissa traditioner ska man ju inte ens sova tillsammans dagen innan bröllopet, hur ser ni på det?
  • Bella30

Hur skall ni göra med kostanden för bröllopet?
    Betalar ni ALLT eller delar ni mellan föräldrarna?

Mina föräldrar har sagt att de vill ge oss 1/3 av vad hela bröllopet kostar, medans min blivande svärföräldrar bara antytt att de vill hjälpa till. Vi har dock aldrig bett om bidrag till vårat bröllop. Hur gör NI?

• Bella30

Vi har bjudit hem min sambos föräldrar på fredag kväll för att prata "bröllop". Hoppas såklart att de skall erbjuda sig att betala 1/3 precis som mina föräldrar skall.
    Både mina föräldrar och sambons föräldrar har bra ekonomi så det känns rätt att ta emot pengar.

• Bella30

Majjsan74>>
    Vad skönt att höra att ngn mer inte kommit så långt i planeringen! Vi har bara bokat kyrka & präst.
    Välkommen till Maj-tråden !

• Bella30

Jag skall ha håret utsläppt, på min frisörs inrådan. Dock stylat & fixat av frisören.
    Jag skall nog ha slöja (lång) men kan fortfarande ändra mig, hihi. Sååå svårt ju!
    Nu - hämta thai-mat!

• Bella30

I dag var jag & provade vigselringar på lunchen... Såååå kul!
    Provade allt från enstensringar, till alliansringar...

Nu - sova! Skall upp tidigt!
    Skriver mer i morgon... Och läser i kapp.

• Bella30

Hej på er!
    Länge sedan jag skrev i tråden, men nu har jag läst i kapp !

Vi skall inte ha tärnor eller bestman, men kanske en brudnäbb.
    Kyrkan är så liten, att det inte finns plats för mer än brudpar, präst & en person till framme i kyrkan.
    Vi är en liten släkt, så vi blir ca 40 st på bröllopet.
    Hur många gäster har ni tänkt?

Jag sitter och tittar på alla offerter på bröllopsmiddag/fest.
    Vilka skillnader i pris. Från 600 kr - 1000 kr/person.
    I morgon kväll skall vi träffa våra föräldrar & gå igenom bröllopsbudgeten. Kul!

• Bella30

Jag har ingen aning om hur vi skall göra.
    Jag gillar mitt efternamn, och det passar liksom perfekt med mitt förnamn. Men samtidigt så vill man ju vara en "familj" med ett och samma efternamn. Svårt där!
    Hur skall ni andra göra?

JhS2008 skrev 2007-09-20 17:17:21 följande:
    Har funderat på det där med efternamn också.. Ska ni ta er blivande mans efternamn, behålla ert, ta dubbelnamn, eller välja ett helt annat släktnamn/nytt namn?
  • Bella30

Vi satsar mest pengar på vigselringen, det är ju den som skall hålla en evighet !

Sitter och kollar på bröllopsresor just nu... Maldiverna är våran favorit just nu! Skall boka SNART!
    Har ni andra bokat era bröllopsresor??

Svar på tråden Maj 2008