Inlägg från: JhS2008 |Visa alla inlägg
  • JhS2008

Maj 2008

Hejsan, vad kul att så många hittat hit och att det har blivit lite fart i tråden. Idag lyssnade jag igenom låtarna som vi ska ha i kyrkan/på festen. Hur ska man klara av att inte storböla i kyrkan. Jag är väldigt känslig och fäller väldigt lätt tårar, något tips (måste ju iallafall få fram ett "ja" under vigselceremonin)

• JhS2008

Min tärna ska sjunga för oss vilket är mycket betydelsefullt för mig och min blivande man (det är en nära vän till mig och min blivande mans lillasyster). Hon var med i Idol så hon kan sjunga

HUR ska jag klara av att inte böla.. nervös.. (tur att man funderar på att fotograferas INNAN vigselceremonin, så man ser normal ut)

• JhS2008

Vi ska också fotograferas innan, tydligen är det det vanligaste, dels tidsmässigt men också på grund av sminkning och håruppsätnning är fräschare då och att klänningen kan bli "skrynklig" eller se mindre fräsch ut efter ris/kastning och "smuts" (det var fotografens erfarenheter). Vi ska ha vår ceremoni sent på eftermiddagen också så det passar bättre med innan. Har tänkt på det där med att min blivande inte ska se mig innan, men vi ska ju tåga in tillsammans in i kyrkan och färdas tillsammans till kyrkan så han skulle ändå fått sett mig innan.

• JhS2008

Enligt vissa traditioner ska man ju inte ens sova tillsammans dagen innan bröllopet, hur ser ni på det?

• JhS2008

Vår fotograf ska vara med från våra fina "porträttbilder" till efter vigselceremonin (kyrktrappan), sedan tar mina gäster över. Min bror har köpt en alldeles ny och mycket bra kamera som tydligen ska tillhöra de allra bästa, han får allt fota sin syster under sin dag I min släkt och vänskapskrets verkar alla vara helt foto och filmfrälsta så jag klarar mig nog

Jag är också ibland på tjänsteresor runt om i Sverige/världen med jobbet, och uppskattar numera min egen säng mer än hotell, jag kan heller inte sova särsklit bra utan min sambo brevid..

• JhS2008

Ni som vill att er man ska se er först vid vigselceremonin ska ni tåga in i kyrkan tillsammans? Åker ni var för sig till kyrkan?

Vi ska fotograferas precis vid kykan och vi ska tåga in tillsammans så han får se mig först av alla ändå. Tänkte lite på det där häromdagen och jag funderar nu på att kanske göra något romantiskt av det hela, att jag väntar på honom på fotograferingsplatsen ensam så får han komma dit ensam eller tvärtom, då blir det bara vi två en stund, och först då får han se mig

• JhS2008

Ni som inte ska gifta er i kyrkan får givetvis också svara på om ni ska ta er till vigselplatsen själva o gå tillsammans genom "gången fram till vigselförrättaren"

• JhS2008

Vi kommer också att betala det mesta själva (vi vill det), men jag antar att vi kommer att få lite smågrejer betalda av våra föräldrar. Småbidrag kan jag gå med på, men i det stora hela har vi bestämt att vi vill betala själva.

• JhS2008

Har ni hunnit fundera på middag, ska ni ha buffé/trerätters, eller vad funderar ni på?

Svar på tråden Maj 2008