Inlägg från: Bella30 |Visa alla inlägg
  • Bella30

Maj 2008

Nu skall vi åka på "bröllopsmäsa" !
    Hoppas att vi hittar en del saker!
    Efter mässan skall vi på födelsedagskalas hos blivande svärföräldrarna...
    Ha en trevlig lördag alla maj-brudar!!!

• Bella30

Men du har ju din bröllopsmässa att se framemot - min är redan över.... Men den var underbar !

lottis84 skrev 2007-09-29 16:46:48 följande:
    Vad avundsjuk jag blir... får vänta två veckor till innan det e bröllopsmässa på Tjolöholms slott!
  • Bella30

Vad mysigt! Grattis!
    Har ni berättat för familj, släkt & vänner?
    Vi skall åka på "spa-weekend" på fredag! Håller med dig om att man måste komma i väg!

0205 skrev 2007-09-30 09:43:59 följande:
    Hej tjejer.. Igår friade min sambo ^^ Vi har bestämde datum för att gifta oss tillsammans i somras, han skulle fria "ordentligt" senare. Igår var dagen! Han hade ordnat barnvakt i smyg o när vi kom till restaurangen stod det blommor på bordet från honom med ett kort, det var underbart, god mat med. Man borde komma iväg på date oftare, var så romatiskt!
  • Bella30

Jag väntar på att jag skall få prov på inbjidningarna i våra färger vitt/lime/silver från "Spira".
    Kommer nog med posten i morgon - så jag skall skynda mig hem efter jobbet, hihi!

JhS2008 skrev 2007-09-30 17:45:57 följande:
    Vi har haft en bra helg, synd att den går så fort bara..Många verkar vara på gång med inbjudningskorten, ni som är klara har ni några att visa upp (behöver inspiration).. Har ni andra haft en bra helg?
  • Bella30

Vi låter SPIRA trycka alla trycksaker... skönt!

Hittade förresten en "ny" sida... Vi som gillar bröllopsmässor !
    www.brollopsmassan.se/bm/home.htm

starchick skrev 2007-10-03 09:27:53 följande:
    Tjejer.....kommer ni skriva ut alla trycksaker själva eller låta ett tryckeri göra det?Blir ju billigare att göra själv men tusan vilket jobb va? 70 gäster och ett festprogram på kanske 20 sidor eller nåt...
  • Bella30

Vi har inga barn ännu... Men har öxå tänkt att börja försöka på bröllopsnatten. Har räknat ut att jag faktiskt kan ha äl då.. hihi...
    Vi vill båda ha barn så snart det bara går, men nu väntar vi tills efter bröllopet.
    Har man väntat i 30 år så kan man vänta några månader till, eller hur .
    Vi får ha en uppföljning på FL, sedan, efter bröllopen då !

JhS2008 skrev 2007-10-03 12:31:01 följande:
    Förresten.. småttingar ja.. Hur många av er har barn? Om ni inte har barn när hade ni tänkt starta, snart eller ska ni vänta ett par år? Vi ska starta direkt efter bröllopet (kanske rent av på bröllopsnatten)
  • Bella30

Vi köpte bil, stort sekelskifteshus som vi (och en massa hantverkare) totalrenoverade, utbildade oss & fick båda jobb.
    Nu så fattas "bara" bröllop & bebis !
    Känns sååå långt tills maj i dag bara...

Vi fick förresten prov-korten från SPIRA i dag. WOW! Alla var fina - så det kommer att bli svårt att välja. Men det blir därifrån iaf!

• Bella30

Jag slutade med mina p-piller för fem månader sedan.
    Jag är oxå nöjd med att ha slutat med dem!

lottis84 skrev 2007-10-03 19:14:10 följande:
    Vi har inga barn, men har planerat att börja på bröllopsnatten, så får vi se när det bli, men vi längtar!Jag har pluggat innan och jobbar sedan januar och min sambo jobbar så det känns bra att börja efter bröllopet. Jag har redan slutat med mina mini-piller, så nu e det kondom som gäller, funkar faktiskt riktigt bra. Jag e glad att jag slutade med mina piller, känner mig som kvinna igen! Hus däremot får vänta lite, helst bebis först. Men vi har en trea i ett område som vi trivs riktigt bra i, så vi har ingen bråttska.
  • Bella30

Mina blivande svärförldrar har en veteranbil (Mercedez), så den skall vi åka från kyrkan i.

Åker ni tillsammans till kyrkan?
    Svårt det där...
    Vi kommer NOG att fotas innan vigseln... Men jag är inte säker.

JhS2008 skrev 2007-10-03 22:54:13 följande:
    Funderade lite på transport till festlokalen idag, hur tar ni er dit? Har varit inne på limo, någon som vet vad det kan kosta, är det mycket dyrare än taxi? Kanske någon cool bil annars?
  • Bella30

Du är inte gammal !
    Men jag däremot (30 år)... hihi...
    Äldst i Maj-tråden tror jag !

ntlove83 skrev 2007-10-04 10:55:34 följande:
    Vi har inga barn heller. Vi planerade att också börja bröllopsnatten man ju närmare vi kommer maj så känns det som om det är en del andra saker som måste göras först. Eftersom att jag flyttar till USA så måste papper och annat vara klart innan jag kan flytta. Så planerna just nu är att jag utbildar mig först, vi bygger nytt hus efter det och sedan så försöker vi att skaffa barn. Det är lite av ett stressmoment att veta hur och när man ska böra med allt, det är så mycket man vill göra, man vill ju samtidigt inte bli för gammal
  • Bella30

Då är jag äldre än dig, hihi. Fyllde i mars !
    GRATTIS i förskott!!!

Kram Bella

starchick skrev 2007-10-04 11:29:05 följande:
    Jag är också 30...om 18 dagar
  • Bella30

Jag var på kontoret tiiiiidigt i morse för att kunna sluta kl:14 idag... Vi skall åka bort på spa-weekend & är ledig till på tisdag. Härligt!

Önskar alla EN TREVLIG HELG!
    Kram Bella

• Bella30

Vi har heller inte kommit så långt i planeringen. Men vi (min sambo) har bokat kyrka, präst & nu väntar vi på offert från restaurangen vi skall ha bröllopsmiddagen på.
    Vi har en budget på ca 120´ inkl bröllopsresa.

• Bella30

Lägger till; våra föräldrar har erbjudit sig att betala en tredjedel var av bröllopet. Så våran kostnad bli 120´/3= 40´.
    Hur gör ni andra? *nyfiken*

/Bella

• Bella30

Jag såg en tokfin brudbukett i en dröm i natt... Bridezilla? Jag?!!
    Vet iaf hur den skall se ut nu !
    Nu - "Ensam mamma söker" på TV3.

• Bella30

Nej, vi har bara börjat kika...
    Ni då?
    Ja, Italien verkar supermysigt! Speciellt i maj !

pandis2405 skrev 2007-10-08 18:16:22 följande:
    Jag kommer inte ihåg om vi redan diskuterat detta, men har ni bokat bröllopsresa redan? Vart ska folk åka? Vi tänkte nog åka till Italien, men har inte bokat något än.
Svar på tråden Maj 2008