Maj 2008
Tycker absolut du kan skriva så på hemsidan. Är man inte van att gå på bröllop kan det vara en hjälp, många av mina vänner har känt sig osäkra vad det gäller klädval så jag ska också ha en kort information på vår hemsida. Kör på det!
Tycker absolut du kan skriva så på hemsidan. Är man inte van att gå på bröllop kan det vara en hjälp, många av mina vänner har känt sig osäkra vad det gäller klädval så jag ska också ha en kort information på vår hemsida. Kör på det!
Vi kommer att göra alla trycksaker själva, jag (vi) älskar att pyssla! (beror såklart på hur många man ska bjuda och hur mycket tid man har). Vi ska inte bjuda så många och vi har tid att pyssla på kvällarna (inga småttingar, men de kommer snart förhoppningsvis)
Förresten.. småttingar ja.. Hur många av er har barn? Om ni inte har barn när hade ni tänkt starta, snart eller ska ni vänta ett par år? Vi ska starta direkt efter bröllopet (kanske rent av på bröllopsnatten)
Hihi, jo.. det skulle vara lite typiskt, men du kanske kan sy om klänningen eller måste du köpa en helt ny? Vilket fall som är bebis så mycket större än ett bröllop (även om det för mig just nu känns jättestort med ett bröllop).
Vi letar hus också, så vem vet, vi kanske flyttar innan både bröllop och barn. Händer mycket just nu, kanske var lite häftigt att ta i med att vi ska starta bebistillverkningen så snart, mycket kan ju hända som skjuter upp det..
Åh, vad roligt, hoppas att allt går bra med banken.
Jo, det är helt klart mycket med hus och bröllop, och med hus tillkommer ju oftast renoveringar eller i varje fall mindre justeringar (så det blir mer personligt). Vi letar för fullt, så det kan bli så att barntillverkningen skjuts upp lite, för som sagt det kan bli MYCKET
Hihi, ja det får vi ha.. Vet som sagt inte riktigt än när vi börjar även om vi såklart vill börja direkt efter bröllopet. Mycket beror på vart vi ligger med våra husplaner (eftersom jag misstänker att det tar upp lite fritid med renovering och så). Det är ett tag kvar till bröllopet så mycket kan hinna ändras i "planeringen".
Funderade lite på transport till festlokalen idag, hur tar ni er dit? Har varit inne på limo, någon som vet vad det kan kosta, är det mycket dyrare än taxi? Kanske någon cool bil annars?
Vi kommer nog att göra vår egna variant. Vi ska troligen fotograferas på en fin äng vid vattnet, och jag tänkte åka dit ensam och möta upp min blivande där eller att han väntar på mig. Så han får först där se mig. Tänkte mysa med lite picknick och bubbel och fotograferas. Sedan åker vi båda till kyrkan tillsammans och går in tillsammans (den svenska seden, vet inte om det amerikanska (när man går in med sin pappa) är tillåten i alla kyrkor). Vi fick veta av vår fotograf att det är bättre med fotografering innan kyrkan då man är fräsch och fin och inte har massa ris i håret, utsmetat smink (tex. från tårar) eller skrynklig klänning (många vill ju kramas och ge lyckoänskningar direkt efter kyrkotrappen)
Håller helt med dig, för någon månad sen var jag säker på att jag ville försöka direkt, men ju mer tiden går desto mer kan hända med planerna (husköp, plugg osv). Jag har också den erfarenheten att man bör fixa med hus innan eftersom det är mycket jobb, och när vi väl får barn vill jag hellre umgås med dem
Vi betalar också allt själva, men misstänker att vi kommer få bidrag lite här o där under planeringens gång.
Pengarna springer helt klart iväg..
Har ni hunnit titta på vigselring än? Ska ni köpa en (till kvinnan?) eller två (varsin)?
Vi har också bara pratat än så länge, finns så många ställen vi skulle kunna tänka oss, så svårt...
Jag tror att östra Thailand och Malaysia har fint, har kikat på dessa platser och har flera kompisar som varit där i maj-juni.
Vi ska också önska oss pengar till resan i present, det verkar vara väldigt vanligt
Har kikat runt lite och det verkar som att det är svårare att få tag i charterresor till Thailand och Malaysia (även om det är på den östra sidan med mindre regn) under maj/juni. Det kan visserligen vara så att de resorna inte har kommit ut på nätet än..
Hur hade ni tänkt göra med resorna (oavsett vart ni åker), charter/reguljärt? Vilket bolag/arrangör? Även om man väljer reguljärt kan man ju boka hotell i samband med bokning av biljett (så det blir nästan som charter, men att man väljer antalet resdagar själv).