Vi som gifte oss i ösregn!
Gifte mig i lördags och det var en helt underbar dag. Men det regnade, och det var inget duggregn direkt! Jag hade följt väderprognoserna i två veckors tid och hade väl hoppas på att ett under skulle ske, att det åtminstone skulle vara uppehåll under vår vigselceremoni som vi skulle ha på stranden. Men inte... Det regnade hela dagen. Under fotograferingen utomhus fick min mamma vara "assistent" och hålla ett paraply över oss. Mitt hår blev blött och brudnäbbarnas klänningar prickiga. Vi frös så vi skakade. En timme innan ceremonin var vi tvungna att ta beslut om vi skulle vara inomhus (i en konferenslokal på restaurangen där vi skulle ha festen) eller utomhus med paraplyer. Eftersom jag alltid drömt om ett utomhusbröllop bestämde vi oss för att trotsa vädret och köra på utomhus ändå. Vi fick dock korta ner vigselceremonin till 10 min och så fick vår solist sjunga uppe på terassen under tak, när vi hade brudskål. Det blev trots regnet ändå lyckat även om det inte blev som vi tänkt oss. Middagen och festen (som vi hade inomhus) blev jättebra, maten var toppen, vår toastmaster och toastmadame gjorde ett kanonjobb. Alla hade roligt och stämningen var på topp. Tycker att det blev en alldeles underbar dag, men kan ändå inte låta bli att tycka att man hade en väldigt otur med vädret. Är det fler här som gift sig i ösregn? Hade varit kul att höra era historier.