Tårtställning?
brukar man få hyra det när man beställer tårta??? och hur mycket tårta behöver man räkna till 80 personer... alla äter ju inte tårta!!!
brukar man få hyra det när man beställer tårta??? och hur mycket tårta behöver man räkna till 80 personer... alla äter ju inte tårta!!!
Ja man brukar kunna hyra det där man beställer tårta. De brukar ha olika varianter att välja mellan. Jag tror att du ska räkna att en portion verkligen är till en portion. Om jag hade varit du hade jag beställt just 80 portioner.
Vi var 69 gäster och jag beställde tårta till 80 personer (visste inte om bandet ville äta) och vi fick massor över. Det hade räckt att räkna en portion till varje gäst.
men bitarna dom räkanr är så stora.... och vi vet att många av gästerna äter väldigt små bitar tårta? och en del äter inte tårta alls.... vi ska kakor bullar mm
Vi hade 90 bitar till 86 gäster (plus tio serveringspersonal som också skulle få tårta). Och vi fick säkert 50 bitar över (vi hade dock räknat med det). Men så stora som bitarna är, så mycket tårta äter inte folk som precis ätit sig mätta på trerätters eller buffé.
...eller femtio kanske var överdrivet. När jag tänker efter så var det nog ca 30 bitar kvar. Men ändå, mycket tårta över.
Vi hyr ställning för 500:- Jag tycker att du skall beställa tårta så att det räcker, var på ett bröllop där de sista gästerna inte fick och det blev en hel del muttrande kring det..
Vi har beställt ett par bitar extra.
Ja men det är ju svårt också att chansa på hur många som ska äta tårta. Tänk om alla faktiskt vill äta tårta? Ja, det är inte lätt det där. Det är ju inte hela världen att få lite över heller. Blir godare dagarna efter!
En kompis till min syster gjorde både tårta och tårtställning till festen.
Tårtan var supergod och underbart fin och tårtställnigen sen.....
Jag bara älskar den, skulle nästan velat behålla den själv men de behövde den till senare kalas.
www.familjeliv.se/hem/knufs/galleri.php
hur gör man vitt marsipan? och rosa roser.... vill ha fergen rosa?????
kan ju baa dom själv
Vi får med ställning, lånar den "gratis". Det ingår i priset när man köper bröllopstårta på Lux dessert och choklad.