• Marskatt

Misstänkt fruhippa...

Fick ett mess för ett par timmar sen som lyder:
    "Var lagom snofsig o redo för upphämtning kl 17,45 idag. Överraskning väntar."
    Låter som en hippa va?!

Egentligen har jag inte alls tid! Ska jobba stenhårt idag o imorgon o på lördag åker jag bort en vecka med jobbet (tro mig, det är ingen vanlig liten "arbetsresa" det handlar om, utan en stentuff vecka med utflyttad verksamhet från LSS) o jag har inte ens packat tills dess! Vi har precis flyttat in i nybyggt hus o behöver tömma o städa det gamla, har två små barn som varit sjuka sista veckan o till råga på allt hände en grej på min mans jobb idag så han blev tvungen att åka dit fast han har semester (så jag blev tvungen att gå hem flera timmar mitt på dagen o måste jobba extra länge ikväll). Gah! NU blev jag nervös! Hur ska jag hinna allt?!?

Börjar med att rusa till apoteket o handla det vi behöver till "arbetsresan"...

• Svar på tråden Misstänkt fruhippa...
  • Berner

Låter tufft, men du får säkert trevligt, så njut av vad som händer...

• demilo

Ibland är det bara att "gilla läget". När det väl händer är det lika bra att njuta av det, just då kan du ju ändå inte göra något åt situationen med stressen. Se det som en välbehövlig paus istället

• Fröken Rosenknopp

Suck...
    Jag var med om något värre...
    Jag var på besök på några vänners bröllop (som bor i närheten av mitt barndomshem), utmattad och slut efter en hård arbetsvecka. Dagen efter är man ju så lagom pigg!
    Tänk att kl är 12:00 söndag och man ska jobba följande dag
    DESSUTOM
    att ditt tåg går 14:30 (tar 4h att komma hem!)...

Och då ska man minsann bli hippad!

Det var tråkigt och skit.

Tur att bröllopet blev underbart.
    LYCKA TILL!

• Lilla Li

Grattis i så fall! Hur går det med huset förresten?

• Marskatt

Tackar tackar! Verkar vara nåt sånt på gång... jag ska vara inomhus i alla fall har jag fått till svar när jag messat tillbaka... En hel del av allt annat trassel har löst sig, men jag undrar fortfarande hur det gick nere hos grannen med den som trillade ner från taket... otäckt var det! Flera ambulanser o ett himla pådrag...

Lilla Li
    Det går bra tack! Vi flyttade in för en vecka sen. Visserligen är inte allt klart, men det tar sig! Idag fick vi in centraldammsugaren o så får vi visst tv ikväll också. Oj vad barnen ska bli glada åt att få se annat än inspelade gamla avsnitt av Bolibompa!
    Hur går det för er? Blev ni nöjda med huset? Känns det fortfarande bra?

• Rix

Snart dags nu!!!! Hoppas du får superkul.

• Marskatt

Det VAR en fruhippa! Jättekul hade vi! Åt snittar o drack bubbel hemma hos en av tjejerna o sen drog vi iväg till ett jättemysigt ställe och åt räkbuffé. Alla tjejer som var med skrev var sin lapp med frågor som jag fick svara på under kvällen (typ: Hur träffades ni, egentligen? Hur var bröllopsnatten? osv) och så skrev de var sin lapp med minnen som vi har tillsammans och så fick jag kommentera o sen var ju diskussionen o minnesberättandet i full gång... Jätte"söta" grejer hade de med sig som jag fick ta på mig om jag ville också, de höll fram en påse o sa: du kan ju ta en sak i alla fall, så då tog jag alla! Man får väl bjuda lite på sig själv om kompisarna bjuder på middag o sällskap! Härligt blev det o nöjd är jag! Lite sent blev det också... o min syster o min man satt uppe o drack ouzo sen när vi kom hem... äckligt tycker jag, o så skulle jag ju upp o jobba...

• Lilla Li

Kul att du hade roligt!

För oss går det bra. Huset är helt perfekt. Vi har fått iordning vardagsrummet med nya möbler och platt-TV till gubben. Ska fixa iordning matsal också efter bröllopet. Ser verkligen fram emot att bli av med bröllopet nu (!) så att vi kan lägga pengar på möbler istället!

• Marskatt

Ja, vi blev ju av med bröllopet först o köpte möbler sen... Tokshoppade på IKEA härom veckan, o var tillbaka o kompletterade förra veckan. Dessutom har vi nu beställt en resårmadrass (som inte gick att köpa i Västerås) o min syster köpte med sig grejer när hon kom till oss igår... Hu! Blir väl lite tomt på kontot ett tag framöver antar jag... Kul att ni kommit iordning i huset! Vardagsrummet vill man ju ha klart på en gång ju...

• brud 070901

En dum fråga bara... vad e en fruhippa??

• Sibbis

*host* alltså, nu blir detta HELT ot, men jag ser ju att ni har byggt hus... o vi SKA, vad har ni byggt för nåt?

• Lilla Li

Marskatt: Ja det blir en del shopping. Ska tapetsera hallen och ett sovrum också, sen är vi klara med det. Fördelen med nybyggda hus - ingen renovering.

• Majsan_älskar_Martin

En försenad möhippa som alltså sker efter bröllopet.

• Marskatt

Jo, jag fick en fruhippa eftersom vi hade ett ganska så hemligt bröllop o nu har bjudit kompisarna till fest i efterhand... Blev ett trist slut bara - min syster ringde nyss o talade om att hon fortfarande har mitt körkort o mitt VISA-kort i sin plånbok... o hon bor 11 mil härifrån! Så nu måste jag åka o hämta grejerna ikväll, fast jag har extremt mycket att göra (se trådstart), så då går det bort 3 timmar till absolut ingenting! Bryter snart ihop...

Huset vi byggt är från Fiskarheden www.fiskarhedenvillan.se och heter Lommen, fast vi har ritat om det lite...

Lilla Li
    Säg inte det! Nog kan det bli lite snabb renovering även på nya hus... I alla fall om man har småbarn o katter!

• Lilla Li

Marskatt: Hahaha sant. Får se om det är vår tur att få smått efter bröllopet...

• Marskatt

Det får vi väl hoppas! Håller ett par tummar för er!

Svar på tråden Misstänkt fruhippa...