• amorin

En magisk kväll med underbara människor!

Vår bröllopsdag 070707 blev precis så fantastiskt magisk som vi hoppats på även om regnet hängde över oss.

Morgonen inleddes för min del hos frisören som inte bara bjöd på lite frukost utan riktigt skämde bort mig och mina tärnor med champagne. Där mötte också make-up artisten Olle Johansson från MUS oss. Helt sanslöst hur vacker sminkningen blev och med frisyr och slöja som pricken över i kände jag mig otroligt vacker.

En kort lunch och sedan smet vi upp till kyrkan innan gästerna kom. Hörde hur min fästman stod utanför och pratade och längtade tills han skulle få se mig. Hade nog räknat med att bli nervös, men kände mig inget annat än själaglad att stå där i kyrkan och vänta.

Vår underbar präst Louise inledde med en kort bön och sen gick jag in hand i hand med min pappa. En helt underbar känsla att se alla människor som kommit för att hedra vigseln. Längst fram stod min Dado med ett stort leende och jag kände mig som den lyckligaste kvinnan i världen. Hela cermonin gick perfekt och till min förvåning såg jag flera av de riktiga karlakarlarna brista ut i gråt när min mamma sjöng Ave Maria.

När vi kom ut ur kyrkan höll regnet upp precis så länge att vi kunde stå på kyrkbacken och ta emot kramar och gratulationer. De spelmän som mött upp utanför kyrkan gick sen före gästerna till festlokalen medan vi smet iväg på fotografering med tärnor och bestman.

Fotograferingen var jätterolig, vår fotograf passade på att ta en hel del bilder som inte riktigt var tänkta. Kändes så skönt att vara i händerna på ett proffs.

I festlokalen möttes vi av glatt minglande människor och mammorna höll brudskål. Min mamma som är svenska höll på kroatiska och min svärmor som är kroatiska höll på svenska, det blev succé. Sen satte vi oss ned för att äta förrätten. Kroatisk prsut med sallad och en liten Loza.

Under hela festen sprang våra vänner och fixade så att alla skulle ha det bra och såg till att vi som brudpar kunde slappna av helt och hållet.

Efter förrätten bjöds det på hemlagad buffé och efter det sju sorters hembakade kakor. Under middagen bjöd också min pappa på överaskningar i form av trubauren Staffan Percy och trollkarlen Julien, vilka bjudits in för att förhöja stämningen.

Serveringspersonalen plockade sen snabbt undan borden och min älskade man och jag dansade vår första dans som gifta till "this walz" framfört av The Believers.

Tårtan såg ut som en dröm och vi var så nöjda att vi valde den. Fyllningen var lite udda, vit chokladmousse med chili och passionsfruktsmousse. Konditorn som gjorde den åt oss hade varit lite tveksam till kombinationen, men han blev så glatt överraskad att den nu komemr erbjudas andra kunder också! Kan tillägga att flera av gästerna sa att det var den godaste tårta de ätit.

Natten övergick så till dans och fest och efter en underbar kväll blev vi hämtade av en taxi med högstidsklädd chaufför med vita handskar.

Vi hade ingen aning om var vi skulle bli förda, men efter en halvtimme stanande han vid Sundbyholms slott. Vi hade där fått en av bröllopssvterna med utsikt över Mälaren. Min pappa hade ordnat två nätter, ostbricka på rummet, champagne och slottsmiddag som present. Så söndagen spenderade vi med att bara ta hand om varandra, bada bubbelbad och njuta av att äntligen vara man och hustru.

Bilder hittar ni på: www.alexodado.com

Det är lite blandat, men merparten är från fotografen!

• Svar på tråden En magisk kväll med underbara människor!
  • Vidalila

så vackert! vilka underbara bilder!

får jag fråga var du köpt din otroliga slöja? precis en sån som jag letar efter!!

• Ab fab

Vilka söta bilder på din pappa - han ser verkligen oerhört stolt ut

• Rosenlarv

Jag är inte den som brukar kommentara hur vackra alla brudar är (även fast de såklart brukar vara det ), men här känns det svårt att låta bli: OJ vad vacker du är!

• Nataluskan

Vad fina ni var!
    Syntes verkligen hur stolt din far var!
    Kul med lite underhållning av magiker...
    Det kanske man skulle ha, jag undrar hur många gäster ni hade?

Grattis och lycka till!

• amorin

Tack! Va söta ni är.

Slöjan är köpt från www.juliusbridal.com/Category.asp
    Han gjorde den 50 cm längre än vad den skulle ha varit och priset blev med frakt ändå inte mer än 1500 kr. Se bara till att vara ute i ganska god tid, det tog en månad att få den.

Min lilla pappa var otroligt stolt. Det riktigt lyste om honom. Är så glad att jag valde att gå in med honom (trots vissa mindre genomtänkta kommentarer man fått på detta forum).

Vi var inte mer än 67 personer på festen, men i kyrkan var vi 85 tror jag. Hade inte riktigt tid att räkna .Kändes lite roligt att det kom folk vi inte kände också. Turister som vill se en svensk vigsel och som tårögda kom och gratulerade efterråt.

• augustibrud8

Helt otroligt vackra bilder! Oj, vad fina ni var och slöjan är som en dröm!
    Grattis!

• novali

Jättefina bilder! Underbar slöja! *Avis*

• brud 070901

vad kul med turisterna... gick de bara in eller bad de om lov?

Svar på tråden En magisk kväll med underbara människor!