Gästerna som aldrig kom...
Jaha, nu är det nästan en månad sedan vi gifte oss och vi har hunnit smälta minnen och foton lite och känner oss SÅ nöjda med dagen trots regn och små missöden. Men jag har ett stort problem: ett par som aldrig dök upp, trots att de tackat ja.
Just detta par var våra grannar förr och vi har barn i samma ålder, de har varit barnvakt åt våra barn vid något tillfälle, vi har hjälpt dem med sin flytt, vi har ätit middagar tillsammans. Vår dotter pratar ständigt om deras barn och har tillbringat helger i deras hem och vi ville "bjuda tillbaka" genom att bjuda dem på vårt bröllop. De tackade ja med en liten brasklapp; Hon lider av Ulcerös Colit, en kronisk tarmsjukdom, och skulle KANSKE till sjukhuset för operation. Det är helt ok för vår del, jag har en syster som har Crohns syndrom, vilket är en liknande kronisk tarm-sjukdom och har full förståelse.
När väl vår bröllopsdag dök upp så upptäckte vi efter en stund att de varken var med i kyrkan eller på festen - två platser som gapade tomt och ett bord som såg märkligt ut. Men vi tog för givet att de fått en operationstid och så var det inte mer med det.
...tills jag kommer hem, loggar in på min dator och upptäcker att "hon" är online på MSN. Vet inte vad jag ska säga och så lägger hon till "Snart midsommar" på sin presentation.
Nu har det gått en månad och vi har ännu inte blivit kontaktade av dem. Jag är inte sur, jag vet inte hur jag ska känna eller reagera. Vi har inte fått någon förklaring eller ursäkt, vi har inte haft någon kontakt alls - jag bara tycker att det är märkligt alltsamman. Någon som har någon tanke?
Jag är inte ute efter någon ursäkt, såhär i efterhand så spelar det ingen roll och vi är inte sura. Jag bara får det inte att gå ihop - hade det varit jag så hade jag ringt två dagar senare och skyllt på sjukdom eller vad som helst, men åtminstone hört av mig... Och det kostade oss en tusenlapp eller så, något som vi faktiskt kunde gjort något åt om vi vetat om i förväg...