• SlottsBrud2008

SÅ glad!! Äntligen lite medvind!!

Är SÅÅÅ glad just nu!!

Hela våren har varit som en enda lång uppförsbacke för oss... det har varit oväntade utgifter en efter en, sjukskrivningar, bilkrångel och diverse andra KOSTSAMMA saker.
    Detta har lett till att vi har inte ens kunnat spara en tredjedel av det vi "enligt budget" borde ha sparat nu, nästan ingenting.

Det har nästan varit så att vi har känt att "ska vi verkligen gifta oss nästa år, vi kanske borde skjuta upp det"... Allt har gått emot oss och orken och lusten har verkligen försvunnit.

Men idag så satte jag mig iaf ner med budgeten och kollade över den lite, Jons föräldrar har redan sagt att de står för hans kläder.
    Så jag ringde upp mina föräldrar för att höra om dom hade tänkt bidra med något. (tänkte mest på att de kanske ville betala skorna eller nått :P)
    Men att jag blev förvånad när mamma säger att "ja, 15 000 skulle vi väl kunna bidra med iaf".. .!!!! :D:D:D:D:D

Helt plötsligt kändes allt mycket lättare, vi kan genast "räkna bort" 15 000 från budgeten. Sååå skönt.

Så nu är det nya tag som gäller, planera planera planera :)

• Svar på tråden SÅ glad!! Äntligen lite medvind!!
  • Karis Annelie

Jätteroligt att få såna överaskningar!!! mysigt när man inte förväntar sig nåt mer än kanske "ja vi kan väl betala dina skor då.." åsså får man sååå mycket!

Jag förstår att det kan kännas hopplöst när ekonomin strular o man kanske måste skjuta på vigseln, men sen får man tänka att man har ju iaf varann, det kommer ju inte förändras även om vigseln får vänta nåt extra år!

• Madelensh

Grattis! Så roligt med goda nyheter!!

• brud_aug08

Vi sitter ungefär i samma sits...uppförsbacke vad gäller ekonomin..bilkrångel, lön som inte betalas ut, saker som går sönder m.m.... så vi funderar också om vi kommer att ha råd att gifta oss nästa sommar...
    Men vi har bestämt oss för att spara så mycket vi kan, så får vi se när vi närmar oss hur det ser ut, vill inte skjuta på det heller...

• SlottsBrud2008

Karis Annelie

Helt oväntat oxå, sååå skönt. Känner bara att allt helt plötsligt blev mycket lättare... har fått färdigt massa bara idag. Så mycket lättare när man iaf har en viss summa att utgå ifrån, även om det inte täcker allt!

Helt sant, bröllop är ju "bara" ett extra plus, egentligen.
    Vi har varit så inställda på det, ALLA runt omkring om vet om det (iom att Han friade på tv :p) så det skulle kännas lite "mycket snack men ingen verkstad" om det inte blev av...

brud_aug08

Det är verkligen inte roligt alls, man blir så uppgiven. Det är som d säger, man får spara så mycket man kan och se...
    Vi får fotograf (2 st tom :D), smink, naglar och sångare på cermonin gratis. Och det är verkligen guld värt!!
    Hoppas det löser sig för er!!

• brud_aug08

Jag tror det ska ordna sig för oss också även om det känns motigt nu...
    Men jag har frisör, smink, solister och band til festen gratis och det är ju annars en STOR summa...
    Sedan ska jag köpa tyg själv och mamma och momma ska sy min klänning. Känner jag mina föräldrar rätt så kommer även de att vilja bidra med något...jag är minsta tjejen deras och hittils har det inte blivit något bröllop för de andra 2...

• SlottsBrud2008

brud_aug08

Vad skönt, ni sparar ju in massa pengar där ju!!
    Vilket datum blir det för er? Augusti är våran månad oxå :)

• brud_aug08

9:e är det tänkt, men vi har inte bokat kyrka och festlokal än, så om det inte går får vi väl flytta det nån helg framåt eller bakåt! =) Men vi bor på ett så litet ställe så tror inte det ska bli några problem. Vilket datum för er då?

• SlottsBrud2008

Nemen, 9:e är vårat datum oxå :) Så tokigt! Attans bra datum det där :p

Vi har redan prel.bokat festlokalen, vi ska även ha vigseln utanför så kyrka kommer ej behövas. Slottet i växjö, Teleborg, där händer det!

• brud_aug08

Oj på ett slott, det lät som grejer de! =) Jamen visst är väl den 9:e ett toppendatum?! Vi ska väl snart berätta för närmsta familjen, så man kan påbörja planeringen på "riktigt"

• SlottsBrud2008

Åh va kul!! Det är såå roligt när alla får veta.
    Vi blev ju "offentliga" med det ganska tidigt, redan i mars. Och telefonerna gick varma här hemma kan jag lova...
    Dels lite därför det skulle kännas så fel om vi blev tvunga att flytta på det.

• brud_aug08

Förstår det, vi har ju inte berättat för någon än, så det gör ju inget om vi måste ändra datum egentligen...
    Men samtidigt, det är ju inte DÄRFÖR man gifter sig, för att man ska ha lyxiga stora festen som kostar massa pengar...
    Så, har vi inte så mycket pengar när det börjar närma sig så tror jag hellre vi drar ner på kostnaderna istället för att skjuta upp bröllopet.

Svar på tråden SÅ glad!! Äntligen lite medvind!!