Flytta till Malmö
Hej,
Om ett par månader (vid årsskiftet) är det sagt att jag och min sambo ska ta vårt pick och pack och lämna Blekinge för Malmö. Längtar som tusan då jag är en skånetös ursprungligen. Men då ingen av oss är där ifrån de trakterna har vi ingen som helst koll på vilka områden det är bäst att bo på. Hade varit såå tacksam för era tips och synpukter. Tanken är att vi inom en snar framtid ska hitta vårt drömhus där nere men då det är krångligt att leta på distans kommer vi sätta oss till en början i en hyresrätt eller bostadsrätt (helst hyresrätt) och leta hus på plats istället. För inte så längesen skrev jag in oss hos MKB. Jag hittar inte fler som har hyresrätter i Malmö men det måste det väl finnas?! Vi är intresserade av lägenhet hyffsat centralt i Malmö. Inte tvunget i innerstaden men heller inte utanför Malmös gränser som Oxie, Bara, Lomma, Svedala osv...
Du som bor i Malmö kan väl tipsa oss om bra områden och annat vettigt för att bosätta sig i denna underbara stad... (Det behöver inte enbart handla om lägenheter då vi ju som sagt planerar att flytta till hus inte allt för långt fram i framtiden.)