och så var ja gift!
Och så var det över?.allt planerande ?över på några timmar men vi är såå nöjda med vår bröllopsdag. Jag var överlycklig. Trodde aldrig jag skulle känna mig så nöjd?så nöjd att jag i princip kan säga att jag fick mitt drömbröllop..=)
Vakande kl 08.00?hoppade in i duschen och var sen färdig att dra till frissan. Kl 10.00 var jag , mn lillsyrra, min svägerska och en vän på plats och fick våra hår gjorda. Jag blev färdig på hel 1 timme?jisses det gick snabbt och helt sjukt vad frisören var duktig! Frillan höll hela dagen och natten =) kände mig sååå fin även omsminkad?
Sen så bar det av till en vän där jag sulle sminkas?och gud vad nöjd ja blev?kände mig som världens prinsessa!!! Körde 140 km/h på för tt hinna hem efetrso fotograferna skulle komme runt 13.45 och jag hann hem 13.30, set på mig klänningen och fixade de sista detaljerna..med hjälp av mina nära o kära?bilen höll samtidigt på att bli pyntad av vännen min! fotograferna kom o bröjade smått fota och sedan bar det av till stadshuset?jag åkte i caben med lillsyrran och vår bestman som förrare och min blivande som ännu inte ha fått se mig åkte efter med en vän i en Cadillac Deville. En hel caravan av bilar följde av nära o kära.
15.30 Väl på stadshuset fick min älskling se mig och han tycket jag var så vacker och han var såååå stilig!!!! Fler än vad jag väntat mig kom för att se vår korta vigsel?blev helt paff!
16.00 Efter den underbara vigseln så bar det av till fotandet. Vi tog några vackra bilder på stadshuset och bar sedan av till Hågelby Park (där vi första gången höll hand ca 7 år o 7 mån sen=)) där vi tog ytterligare bilder. Detta tog lite längre tid än vad vi trott då vi hade separat porträttfotograf och annan filmare/reportagefotograf.
19.00 Vi anländer till vår festlokal som är så vackert pyntad. Vi får applåder och dansar vår första dans=) och allt var så vackert. Sedan började festen. Maten serverades(buffe) och folk började sen dansa. Och jag dansade som en tok. Har aldrig vågat dansa i mitt liv men banne skulle jag dansa på min stora dag. Det var nervöst då det var svårt för oss då vi ville nöja lla, syrianer, juggar och svenskar?men allt ordnade sig?.alla dansade järnet och jag och min älskling dansade ihjäl oss=)) Gud vad roligt vi hade! Vi var så lyckliga och folk grät när de såg oss. Och mina vänner var uppe o dansade vilket jag aldrig skulle tro!!!!! Dessutom sjöng min mans far ett par låter?han var så grym!!!!
En liten oro fanns att det skulle bli problem med missnöjda människor och det är ju lite spänt mellan föräldrar och så men vi sket i allt och därför blev allt bra! Det var så många som ansträngde sig och gjorde sitt bästa för vår skull!
Vi fick en liten överraskning?en magdansös! Hon var så grym och duktig och det var så vackert att se på henne!!!! Vilken present! Vi fick den av vår bestman och hans fru! Det var mkt underhållande!
23.30 kom tårtan! Den var inte som ag hade tänkt men det var ok och den smakade ok! Ville inte bekymra mig om det utan njöt bara!
Sedan dansades det ännu mer och festen höll på till ca 02.30?sedan bar det av till hotellet där vi störtade i säng med huvet före. Då hade klockan hunnit bli ca 04.00?vaddå bröllopsnatt? Jisses vem orkar????hihihihi?
jag kan inte tro att det bv så bra...givetvis blev det inte perfekt men vi var sååå lyckliga oc glada att allt annat bara försvann....mitt drömbröllop!
här kommer några få bilder som vår vän tagit....=)
mariaochmiran.weddingannouncer.com/photoalbums-25324.html
och
mariaochmiran.weddingannouncer.com/photoalbums-25322.html