• Kakan -07

När senast raka benen innan vaxning?!

Jag ska vaxa benen, bikinilinjen och armhålorna veckan innan bröllopet (som är om 3 veckor). Hur långt innan kan jag raka som vanligt?
    Har varit rätt slarvig den senaste tiden, så håret på benet är nog i lagom vaxlängd nu, men om jag rakar det idag, hinner det växa ut på 3 veckor då?
    Förstår att det är individuellt, men jag tänkte om jag kan få en uppfattning om det i alla fall.

• Svar på tråden När senast raka benen innan vaxning?!
  • Lilla Li

Undrar också... försökte vaxa armhålorna själv igår men håret var för kort. Hur långt måste det vara?

• Kakan -07

Jag har hört ca 4 mm. Försökte också vaxa armhålorna själv en gång, men fy s*tan vad ont det gjorde!!
    Har som tur var en vän som jobbar med sådant, så hon hjälper mig innan bröllopet.
    Men hur lång tid tar det för håret att växa ut 4 mm?!

• maljor

Jag ska vaxa helben nästa helg och eftersom jag inte fick någon info när jag ringde och bokade trots att jag sa att jag aldrig har vaxat förut så ringde jag igår.
    De sa 5mm och att det absolut var dags att spara så helst 2 veckor får man gå utan rakning *blä*

• rottizz

det beror ju iofs på vilken hårväxt du har, men jag tycker att det borde växa ut tills dess. Tycker att håret börjar växa så fort man lagt ifrån sig rakhyveln =p

• Äntligen Fru!

Håret ska vara MINST 5 mm för bästa resultat.

• Söderbröllop

Jag har hört 6-10 mm, men jag tror att tre veckor räcker för att få den längden...

• maljor

rottizz

jotack det där känner jag igen... rakar man tidigt på morgonen är man stickig på kvällen igen =(=(
    Därav anledning till varför jag vill vaxa till bröllopet....

• Kakan -07

Hmm... okej.
    Frågan är då om jag ska chansa eller inte.. gör förmodligen vaxningen på tisdagen, vilket alltså innebär KNAPPT 3 veckor från nu. Kanske får gå hårig tills dess..

• Lilla Li

Kakan -07: Vi har ju samma datum du och jag. Ska vi komma överens om att vi rakar idag och sen låter vi det växa fram till bröllopet?

• Kakan -07

Haha! Se vem som får längst!?
    Tror jag rakar mig under armarna och låter benen vara. 2½ vecka får jag se till att klara av att gå med gorillaben!

• 11 augusti

Men Kakan-07! Gu´ vad bra att du ställde frågan jag funderar på!!!
    Tack så mycket! Jag är lika mycket "gorilla" jag verkar det som. Rakar fram tills en vecka innan ungefär tror jag, det borde bli ca 5mm då. Fy vad äckligt det är med besvärande hårväxt! Kommer säkerligen att bli beroende av att gå och vaxa efter detta... Även om det gör ONT.

• Lilla Li

Jag frågade min sambo igår när han tänker gå till frisören och göra slingor inför bröllopet. Han sa att han tänker vara ful så länge som möjligt så att det blir stor skillnad sen på bröllopet. Så jag tänker detsamma när det gäller rakningen - får vara hårig och ful fram tills bröllopet, sen får han bli positivt överraskad!

Svar på tråden När senast raka benen innan vaxning?!