• smilla20

Slutat med p-piller, när sjutton kommer mensen?

Hej! Jag slutade med mina p-piller för 3 mån sen men har fortfarande inte fått tillbaka mensen, hade då ätit dem i ca fem år. Det värsta är att jag fått tasktiga humörsvängningar, gått upp i vikt och framförallt kass hy! Jag som inte ens hade finnar som liten fjortis! När man ska börja med p-piller igen så är ju det på mensens första dag men hur gör jag som vill börja nu? Jättetacksam för svar! KRAM!

• Svar på tråden Slutat med p-piller, när sjutton kommer mensen?
  • pickolina

Det är bara att börja ändå... Dom som har extremt oregelbunden mens behöver inte vänta in mens utan börjar när som. Jag har gjort det massor av gånger...

När det gäller dina symptom så kan du få dom när du än slutar med p-piller. Även i framtiden alltså.. Det är vanligt att kroppen kommer i en jobbig obalans ett bra tag... Det kan ta flera år om man har otur. Medan det knappt märks för andra. Det är så väldigt individuellt..

Det kan även vara så att du du mår bättre när du äter hormoner. Många tjejer har något som heter PCO eller PCOS, beroende på.. För dom tjejerna är det oftast bra att äta p-piller, för att få jämnare humör, regelbunden mens, bättre hy, hålla vikten lättare osv...

• smilla20

Tack snälla för svaret! Uppskattat verkligen! Ha en skön sommar! Kram!

• pickolina

Tackar, detsamma till dig.. :)

• Anneleigh

det tog nästan ett år innan jag fick tillbaka min mens när jag slutade med mina p piller. Nu går jag sen 6 år tillbaka på p spruta som jag mår mycket bättre av. Tog en paus från den i 6 mån då kom min mens tillbaka efter 3 veckor.

• TinaE

Det gick nästan 3 månader inna jag fick min (då fick jag massiv blödning istället, så fick åka till ajukan akut.) Nu är det dags för min mens för andra gången sen det, od et evrkar va normalt!
    men det kan alltså ta ett tag! Vissa får inte regelbunden förrns efter 1 år.

Slutar du av skaffa-barn-anledning? :)

(jag har oxå gått upp en del i vikt och fått utslag överallt på huden. men det ska gå över efter några månader tydligen. Så är väl bara att härda ut...)

• Karis Annelie

Jag slutade med pillerna mitt i en karta för jag var sååå trött på dem. Fick mens efter tre dar....
    Tidigare när jag slutat en gång som man ska, efter kartan, så fick jag ju mens direkt, för det är ju då den kommer normalt, sedan fick jag 4 veckor efter. som en klocka...

Undra om ni haft starkare piller eller om ni bara påverkats mer av dem då? konstigt...

Svar på tråden Slutat med p-piller, när sjutton kommer mensen?