min möhippa
med två veckor kvar till bröllopet fick jag så min möhippa i lördags. Hade anat att det skulle ske den här helgen men det var ändå pirrigt i och med att man inte visste vad man skulle få vara med om.
Hade gjort upp planer med min tärna att hon skulle komma och testa bröllopsfrisyren en gång(det är hon som ska fixa mitt hår och make på bröllopsdagen) så jag gick upp och gjorde mig i ordning.
Håller på och klär på mig när det plingar på dörrklockan, dörren öppnas och in kommer två maskerade män(vad jag trodde, var faktiskt två av mina tjejkompisar). de visade upp lappar att det här var en kidnappning och att jag skulle packa en väska och följa med. Blev intryckt i en skåpbil där jag fick byta om till min outfit för dagen, såg ut som Magnus Uggla.
Åkte in till Östermalmstorg där tjejerna stod och väntade. fick gå in i en mataffär och utföra massa pinsamma uppdrag och sen gå runt vid östermalmstorg och fråga saker som om man kunde boka bord på mcdonalds och var inne på hemtex och frågade efter de lakan som döljer fläckar bäst, och liknande grejer, hela tiden med en filmkamera i ansiktet.
Sen åt vi frukostbuffé på Scandic och jag fick sitta och berätta om mitt forna kärleksliv.efter det drog de iväg med mig igen till en studio den här gången där jag fick spela in två låtar och fota ett omslag. Kul men läskigt och hemskt att höra resultatet
Efter den pärsen åkte vi hem till en av tjejerna där hennes kille som är kock hade förberett en trerätters middag till oss, så vi satt där och åt och drack gott och jag fick svara på frågor om min blivande man. Sen blev det utgång och dans hela natten lång.
Hade verkligen en toppenkväll och jag är så tacksam mot mina underbara vänner som verkligen lagt ner tid på att göra dagen till en toppendag. Vilka vänner man har.