• Bruden blå

Snälla nån, sluta paniken!!!

Alltså nu ha rjag satt mig på händerna så många gånger att jag börjar bli lite väl platt om händerna. Då nu skräder jag inte mina ord längre.
    Är ärligt talat evinerligt trött på alla panikinlägg.
    Ja jag menar alla inlägg som i rubriken skriver
    PANIK!!!
    AKUT!!!
    HJÄLP!!!

osv. Ni får det att låta som om det handlar om liv eller död när ni skriker ut med stora bokstäver att det är panik, akut eller att ni dööööööör om ni inte får HJÄLP NU NU NU!!!

Och i 99% av fallan så konstaterar man som vanligt att det rör sig om rena petitesser.
    Tex nyans på servetter, vart man hittar beige papper på nätet, hur lång leveranstid en firma har, vad priset på en vara är, hur en blomma ser ut eller andra rena skitsaker rent ut sagt.

I andra inlägg kan man tyvär läsa om rent tragiska händelser, saker som verkligen är angelägna, folk som bli av med både präster och lokaler eller där anhöriga dör.
    Då blir man rätt trött när samma person(för det är ofta ett litet antal personer som ägnar sig åt detta) för femtioelfte gången skriker att hon har panik och att det är såååååå akut.

• Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!
  • Bauti

Brudgum 2008
    Om du nu är så duktig på vad ord härstammar från, kanske du skulle kolla vad som orsakar panik.
    Det är olika hos olika personer. Får någon panik över servetterna eller någon annan "bagatell" så får dom det.

Bruden blå
    Fortsätt att sitta på dina händer. Det gör ingen lyckligare för att du lägger ett rat inlägg.
    Som Vidalila sa, läs inte dom inläggen då. Så slipper du bli irreterad.

• Brudgum 2008

Helt ärligt, då är det läge att söka proffshjälp, det är inget som löser sig på BT i alla fall, om vi snackar om riktig panik, och det var nog det Bruden Blå menade.

• 071023 2

2007-07-23 20:46 Bauti
    Men om du stör dig så fruktansvärt på TS så kan väl du studsa över till en annan tråd?

Sen kan man ju inte få PANIK för hur servetterna ska vikas? Om det nu är så tror jag det är dags att söka hjälp, dock inte här på BT utan mer åt "ligga på soffan" och snacka med hjärndoktorn.

• AggaP

Men då.....vi lever i ett i-land (tack för det).

Det finns alltid någon som har det värre...Har en köpt fel nyans på servetter, så har nästas fotograf blivit inställd, och om nästa har blivit av med sitt ringfinger, så har nästas mormor dött...

Livet blir lite lättare om man slutar reta upp sig på bagateller.

• Tervmatte Anna

Bruden Blå

Jag säger bara : AMEN...
    En annan sak som retar upp mig är när någon skriver bara ett ord eller början på en mening som ämne.
    Herregod, är det sååå svårt att skriva en hel mening så att alla vet vad inlägget handlar om?
    Tjejer tänk på alla dem som sitter med en långsam uppkoppling och i onödan öppnar en sida...

MVH
    Anna

• bride 08

Hm. Fattar inte. Jag trodde man hade ett eget val att sålla då man läser trådar. Kan inte påstå att jag läst alla trådar här på BT. Vill jag ha ex blå servetter så vill jag det. Då måste det ju vara min rätt att få be om tips. Sen om det är jätte panik över detta det kan ju bara den som skriver själv veta. Skriver man panik så tycker man väl att det är jobbigt. Man skriver väl inte så för att det är kul.
    Hm de blev lite rörigt men hoppas ni fattar

• Brudgum 2008

>>>Bride 08

Ja så är det nog. Vi får öppna fler sjukhus

• 071023 2

2007-07-23 20:56 Tervmatte Anna

varför har man långsam uppkoppling?

Men jag håller med dig:

Lite BÄTTRE meningsuppbyggnad här inne!!!!
    TACK!

• Swing

Jag håller med TS, sluta med paniken!
    Retar mig även på frågor där en TS puffar och frågar "Ingen??" när det bara gått en kort stund sedan frågan ställdes.
    Håller med om vikten att skriva vettiga rubriker!

• MisseNisse

Oj nu tog jag verkligen åt mig så jag ber verkligen om ursäkt. Kan bara tala för mig själv när jag säger att jag lätt drabbas av panik, speciellt när det gäller bröllopet, och visst kunde jag ha planerat bättre men nu är saker som de är.

Men jag ber om ursäkt och lovar att inte komma med fler sådana rubriker : )

Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!