• J_J

Vad ska jag göra...?

Har precis fått höra att det är jättemånga av min m2b´s kompisar som hoppat av att vara med på svensexan, av en massa olika anledningar.
    Bestmannen ringde mig idag och klagade över att t.o.m en av mina bröder avböjt och skyllde på jobbet.

Jag tyckte det verkade underligt att så många tackat nej, så jag ringde min bror.
    Han hade helt enkelt inte råd. Tydligen har bestmannen planerat en heldags aktiviteter, senare en privat buss till sthlm för att sedan åka på lyxkryssning, där blir det en massa aktiviteter också, dessutom trerättersmiddag och spa dagen efter.
    Som min bror, han måste köpa ny kostym, fixa boende, bröllopspresent osv. inför vårt bröllop så han fick lov att säga nej pga ekonomin, och då blev alltså bestmannen sur.
    A´priset per person är 2000:- för svensexan, dom är alltså 9 pers, var 16 från början.

Problemet sitter egentligen i bestmannen, har har överplanerat och skrämt iväg många, och jag vet att min m2b är nöjd så länge alla kan vara med. Så jag tycker det känns hemskt att alla ska få betala så mycket när min m2b bara vill umgås, spelar ingen roll vart.
    Dessutom så verkar det som att fler kommer hoppa av, och då blir det ju desto dyrare för de kvarvarande, och ännu större chans att även de hoppar av.
    Jag fick veta det här idag och jag kan inte släppa det, känns som jag ser på när min älskades svensexa brister.

Jag vet hur ledsen min m2b kommer bli när många inte är med, desto mer för en sån grej som pengar. Nöje behöver liksom inte kosta, och enligt mig måste man komma överens om en budget, men så är alltså inte fallet.
    Vad tycker ni jag kan göra? Svensexan är på lördag... :( :(

• Svar på tråden Vad ska jag göra...?
  • Vidalila

Känner din bror han som planerar väl? någon måste tala med honom nämligen, och säga att det är för dyrt.

det kanske blir konstigt om DU gör det, men någon måste ialla fall. Tycker jag.

• catizyie

Ring honom som är "ledare" o be dom ändra.... Svensexa /möhippa ska ALLA ha råd med..... Förstår din frustation........ Lycka till????????

• Karis Annelie

Jag tycker att en riktig vän ordnar en hippa som gör mannen glad, inte sitt eget fixa-grejjer-ego...
    Mannen blir gladast om alla kan vara med. Jag förstår helt o fullt att de inte kan, jag skulle inte lägga tvåtusen kronor på nåt sånt där! jisses det är waaaay to much!
    kan inte de andra ha en egen svensexa? Kidnappa honom och bara ha en ölkväll hemma hos brodern eller nåt? Sånt är superskoj, och SÅ opreteniöst

• Vidalila

karis Annelie

bra förslag! så kan dom som vill följa med på det dyra, och ALLA kan vara med på ölkvällen!!

• bride 08

Stod i samma sitts när min kompis skulle ha möhippa. Hennes toastmaster ville ordna jättegrejer och saker jag visste att hon inte skulle uppskatta. Allt skulle gå på ca 5000. Inte lätt att hosta upp då man var arbetslös. Slutade med att brudens kille fick reda på detta och ringde toastmastern och förklarade varför alla drog sig ut. Han var dessutom gulig nog att ge henne lite förslag för att dra ner på priset. Hon hade knappt tänkt på priste då hon är arbetande utan barn osv. Allt slutade kanon bra med mycket mindre pengar. Jag tycker nog att du ska säga något- Även kanske be din bror ringa och påpeka att det är för dyrt. Lycka till! Hoppas att det slutar med en bra svensexa

• J_J

Ja, eller hur, så känner jag också.

Men eftersom många skyller på andra grejer, antar jag att de inte vill säga att de inte har råd...
    Har faktiskt hört mig för, vi har ju gemensamma vänner, och många tycker det är dyrt, "men det är ju för XXX skull".
    Men i själva verket är det idiotbestmannen som vill flasha med att han fixade minsann världens bästa svensexa.
    Och min m2b skulle nöja sig med fint väder, sina vänner och en eld i skogen typ.

Svar på tråden Vad ska jag göra...?