Vad ska jag göra...?
Har precis fått höra att det är jättemånga av min m2b´s kompisar som hoppat av att vara med på svensexan, av en massa olika anledningar.
Bestmannen ringde mig idag och klagade över att t.o.m en av mina bröder avböjt och skyllde på jobbet.
Jag tyckte det verkade underligt att så många tackat nej, så jag ringde min bror.
Han hade helt enkelt inte råd. Tydligen har bestmannen planerat en heldags aktiviteter, senare en privat buss till sthlm för att sedan åka på lyxkryssning, där blir det en massa aktiviteter också, dessutom trerättersmiddag och spa dagen efter.
Som min bror, han måste köpa ny kostym, fixa boende, bröllopspresent osv. inför vårt bröllop så han fick lov att säga nej pga ekonomin, och då blev alltså bestmannen sur.
A´priset per person är 2000:- för svensexan, dom är alltså 9 pers, var 16 från början.
Problemet sitter egentligen i bestmannen, har har överplanerat och skrämt iväg många, och jag vet att min m2b är nöjd så länge alla kan vara med. Så jag tycker det känns hemskt att alla ska få betala så mycket när min m2b bara vill umgås, spelar ingen roll vart.
Dessutom så verkar det som att fler kommer hoppa av, och då blir det ju desto dyrare för de kvarvarande, och ännu större chans att även de hoppar av.
Jag fick veta det här idag och jag kan inte släppa det, känns som jag ser på när min älskades svensexa brister.
Jag vet hur ledsen min m2b kommer bli när många inte är med, desto mer för en sån grej som pengar. Nöje behöver liksom inte kosta, och enligt mig måste man komma överens om en budget, men så är alltså inte fallet.
Vad tycker ni jag kan göra? Svensexan är på lördag... :( :(