• Folly01

Hjälp! Hästen dog

Ja, det är sant. Vi skulle åka häst och vagn från kyrkan men nu har vi fått mail om att hästen har avlivats akut. Inte alls roligt för ägaren och det ställer till problem för oss.

Jag har kollat runt lite efter nya alternativ men alla är upptagna.
    Så snälla, är det någon som känner nån i Stockholms området. Vi ska gifta oss i Nykvarn, söder om Södertälje så även Södermanland aktuellt.

Svara på detta inlägg eller maila mig frida@tosterud.se

Hoppas!

• Svar på tråden Hjälp! Hästen dog
  • Liinda_e

sånt som bara inte får hända!

• Thailands brud

Linda_e : Känns ju ganska onödigt att bli irriterad över en sådan sak....? Väljer man att ha levande varelser med i planeringen så kan ju faktiskt sådant här hända. Tror knappast att hästägaren hade planerat detta.

Givetvis är det jätte tråkigt för brudparet men som sagt, sådant här händer och får faktiskt lov att hända eftersom det är levande varelser...

• Ann242

Thailands brud: tror inte att det var riktigt så som Liinda_e menade. Självklart är det sådant som kan hända, men ur en "bridezilla" synpunkt är det spontant nåt som inte får hända (och med det kallade jag ingen för bridezilla!) :)

• Thailands brud

var kanske lite bridezilla ryck från mig

Till er som ska hyra hästskjuts... : Se till att ta referenser!! Är själv hästägare och tävlingsryttare och har ett antal ggr blivit uppringd av vettskrämda brudpar som ramlat av skenande hästskjutsar & där hästarna härjat hej vilt inne i byn. Att åka häst & vagn är ljuvligt men ska gärna vara en njutbar upplevelse också och inte med för mkt fartvind

• Rosenlarv

Liinda_e
    Haha! Vadå sådant får bara inte hända! De hade väl för tusan inte planerat att hästen skulle vara tvungen att avlivas!

• miffolina

Jag tror att lindaee menar att "Fy bubblan vilken otur att just den hästen blev tvungen att avlivas" med sin kommentar, förstår inte varför ni, Rosenlarv och och Thailands brud, hakade upp er på det? :)

• Fjällräv

*Skvallrar*

Kan berätta att brud och brudgum kom iväg från kyrkan, dragna av en jättefin häst med flätad man.

• miffolina

Haha, jag trodde först att brugummen var flätad, hahaha :D

• Månblomma

Hej!

Jag har mailat dig!

Lycka till!

• Ann242

Fjällbrud - härligt att höra att det löste sig! :)

Svar på tråden Hjälp! Hästen dog