• Nic-o-lina

Någon som har gift sig i Enskede Kyrka?

Någon som har gift sig där i år eller som ska? Vill gärna höra om ni är nöjda. Vilken präst hade ni?
    Och vart hade ni festen efteråt?

Vi har bokat kyrkan för vigsel nästa år och som det ser ut nu har vi tänkt ha festen på Herrängens Gård.

• Svar på tråden Någon som har gift sig i Enskede Kyrka?
  • Sweetpea

Min bror gifte sig där för ett knappt år sedan. En trevlig kyrka, alldeles lagom stor. De hade med sig en egen präst, så dem vet jag inget om. De hade festen i församlingshemmet som ligger i närheten - en vacker, och mycket prisvärd, lokal.

• Nic-o-lina

Tack!

Någon mer som har erfarenheter av Enskede Kyrka?

• PrästA

Ett tips är att åka dit till en gudstjänst och se kyrkan. Då kan ni dessutom spana in prästen :)

• Nic-o-lina

Det hade vi tänkt göra!

• Sassalove

Jag har massa erfarenheter av den kyrkan. Tyvärr så handlar det mest om skolavslutningar och minnesgudstjänster ( är uppvuxen i enskede).

• Bröllopsplaner

Vi gifte oss i Enskede kyrka och jag gillar den jättemycket.
    Det ligger lite bilder på brollopsplaner.blogspot.com

Vaktmästaren är supertrevlig och hjälpsam. Vi hade Henrik Fergin som präst vilket också var supertrevlig!

• Nic-o-lina

Tack för informationen! Jättefina bilder!

• Majbrud 2007

Vi gifte oss där i maj och lagom stor(liten),relativt enkelt utsmyckad, bänkar och trappstegen upp till altaret i furu ihop med den blåa mattan är vackert ,tycker jag i alla fall.

Marjut Ervasti var vår präst, mycket sympatisk och lugn. Hon ansåg att vi skulle bara njuta av vår dag så hon vägledde under vigseln genom de olika momenten så vi behövde inte vara nervösa av den anledningen.

• Nic-o-lina

Låter bra! Får man fråga vart ni hade festen?

• Majbrud 2007

Vi hade festen på Van der Nootska Palatset på Sankt Paulsgatan. Vi var jättenöjda med mat och service på stället, även våra gäster trivdes som fiskarna i vattnet.

Svar på tråden Någon som har gift sig i Enskede Kyrka?