Skjuta upp mensen vid oregelbunden mens?
I våras slutade jag med p-ring och har sedan dess använt kondom, eftersom vi ska försöka få barn efter bröllopet. Har använt p-medel i flera år och min kropp är alltså van vid att förlita sig på hormoner för att få en regelbunden mens.
Sen jag slutade med p-ringarna så har min kropp försökt balansera sig själv. Har fått mens som vanligt, men med ett par dagars fördröjning. Och mer och mer mens varje gång, det har ökat från 4-5 dagar till 8-9 dagar.
Gick till gynekologen och fick piller utskrivna till mig, som ska skjuta upp mensen så jag slipper den på både bröllopsnatten och bröllopsresan.
Nu till problemet:
Jag hade mens som slutade för två veckor sedan. För en vecka sedan fick jag jättesmå blödningar (mer som missfärgade flytningar) i tre dagar. Och idag fick jag en större blödning (men ändå mer lik en missfärgad flytning) igen.
Hur tusan ska jag göra med pillrena nu? Beräknad mens är ju om två veckor, men med tanke på blödningarna som jag fått nu så kanske jag får den tidigare eller senare än så. Pillrena ska man börja ta senast en vecka innan mens, men hur ska jag kunna veta när det är?!