ont i fötterna
ni som gift er ...vad valde ni för skor?
och hur ont fick ni?
ni som inte fick ont vad gjorde ni för att undvika det?
ni som gift er ...vad valde ni för skor?
och hur ont fick ni?
ni som inte fick ont vad gjorde ni för att undvika det?
Köp silikoninlägg till skorna...köp även Compeedplåster till utsatta ställen...
Hur ont det gör beror ju lite på klackens höjd och skons modell...
Jag rekommenderar "partyfeet" som är som silikonkuddar du lägger i skon. Finns på hälsokostbutiken eller i välsorterade skoaffärer.
Jag lovar du kan dansa hela natten utan problem!
Inte ett dugg ont! Just eftersom onda fötter kan förstöra en hel kväll för mig gick jag stenhårt in för att hitta ett bar bekväma skor. Lättare sagt än gjort...
Efter idogt letande hittade jag ett par sandalaktiga med ca 5 cm bred klack. Perfekta att stå/gå/dansa länge i, utan att se trista ut. Så mitt råd är att leta och leta tills du hittar ett par skor som faktiskt är sköna att använda länge!
Jag köpte ett par skor på Bianco, lite sandalstuk med öppen tå och ca 3 cm klack. Framåt två på natten började jag få ont, eller snarare bli trött i fötterna, så tog jag av mig och dansade barfota! ;) Men efter en hel dag hade jag blivit trött i fötterna även om jag haft gympadojor, så det ska jag nog inte skylla på skorna.
Mitt tips är att gå in skorna ordentligt! Jag började 1-1,5 månad i förväg och hade skorna på mig en stund lite då och då. Sista veckorna försökte jag ha dem varje dag, typ en timme eller mer. Kändes lite fånigt att trippa omkring i vita klackskor till mysbyxorna, men vad gör det. Det funkade ju, inte ett skav någonstans!
jag hade ett par reservskor men glömde ta med mig dem till resturangen så jag hade sååååå ont att jag fick be någon åka hem å hämta dem
Jag hade nya skor med ganska hög klack (har aldrig hög klackat annars) så jag tog med reservskor. Men jag fick inte så ont alls som jag trott. Största anledningen, tror jag, var att skorna var lite stora. Inte fööör stora, men plats för fötterna att svullna lite.
Så mitt tips är att se till att skorna inte är för små!
Gå in skorna innan, jag har mina ursnygga festskor på mig, minst en halvtimme varje dag - de blir bara skönare och skönare! Och som någon annan tipsat om, har du höga klackar eller är ovan vid dem - köp "partyfeet"-kuddar!
Jag köpte INTE ett par brudskor, utan ett par andra, brudskoliknande med dock vanliga festskor. Alla brudskor jag provade var ohjälpligt o-sköna och superstela. Dessa (köpta på Eurosko) var supersköna, jättefina, inte jättedyra och jag fick med (vad kallar man det?) "extraklackstift".
Jag gick inte in dem ett endaste dugg (för jag glömde bort det). Och under hela bröllopet tänkte jag inte på skorna en endaste gång, det var först när vi kom hem som jag upptäckte det. Fy tjyven vilka bekväma skor!
Hade inte ont ett dugg! Nu är jag dunderglad att de inte är brudskor, de kommer helt klart bli mina nya favvofestfinskor.