Testamente
Inte direkt Bröllops budget, men det handlar ju om pengar.
Vi behöver proffs hjälp att upprätta ett testamente (bökigt med särkulls barn osv). Kan någon rekomendera en bra jurist i Söderort?
Inte direkt Bröllops budget, men det handlar ju om pengar.
Vi behöver proffs hjälp att upprätta ett testamente (bökigt med särkulls barn osv). Kan någon rekomendera en bra jurist i Söderort?
Prova på banken, de är ofta vana vid sådant.
Nja, banken är nog inte det bästa att vända sig till. Ta reda på var ni har en jurist och vänd er dit. Mycket meck med sådant där. www.juristakuten.se kanske kan vara nåt?
Vad förståndiga ni är. Jättebra att ni tänker till nu, tänk om alla gjorde det. Jag är övertgad om att jusist m arv som specialitet kommer att bli ett framtidsyrke med tanke på just alla särkullsbarn.
Varför skulle inte banken vara bra? Jag vet att det jobbar mycket jurister där, det är ju ofta bankernas familjejurister som ger råd i olika frågor.
Det är nog olika på olika banker skulle jag tro.
Ja, antagligen, men storbankerna är nog ett bra ställe att börja på att fråga.
Höstbrud - jag jobbar själv på bank, en storbankswannabe, och vi har inte folk till sånt, så det var därför jag svarade så *ler* Men kanske de andra bankerna har folk som vill sitta och hjälpa till med annat än bank- och försäkringsärenden.
Banken kanske åtminstone kan vidarebefodra en till någon? Ofta har väl banker en eller flera jurister de "arbetar med". Åtminstone i mindre orter kanske....
Ok, alla banker har det tydligen inte men i DN är det varje söndag en bankjurist, från Swedbanks juristbyrå, som svarar på frågor i familjerätt, så åtminstone den banken har ju i alla fall.