• Brud jan 09

Budget för bröllop?

Hur mycket kommer ert bröllop att kosta? Hur många gäster bjuder ni? Vad får ni för pengarna?

• Svar på tråden Budget för bröllop?
  • skruttilutt

Vi har drygt 80 bjudna och räknar med ca 100 000. I det ingår kläder, hår, smink, fotograf, trycksaker, trerätters middag på restaurang, fri bar( men vi ordnar alkoholen själva), band.
    Hoppas att vi klarar att hålla budgeten något så när. Ring och bröllpsresa ligger utanför.

• WAX

Se denna tråden:

"Vad har ni för budget och får ni någon sponsring?"

• Augusti-brud 2007

Vårt bröllop kommer kosta ca 140.000 kr. I det ingår allt utom bröllopsresan. Vi kommer bli 90 personer.

• Fru Cinderella

Vi la ut 47.000 på middag för 47 personer på herrgård, (Middagen kostade 25.000), ringar 5000kr, kläder och accessoarer 10.000kr.. ja och sen vart det lite små bäckar här och var!

bröllopsresan kostar 26.000 och är inte inräknad i ovanstående

• Augusti-brud 2007

Kanske förtydliga lite..

Vi har festen på en restaurang med 3-rätters inkl drink o tilltugg, vin till maten, kaffe o avec och första drinken i baren. Och vickning i form av vedugnspizza. Ett band kommer spela på festen samt lite akustiskt under fördrinken. En kille i bandet sköter även musiken mellan spelningarna. En buss kommer hämta gästerna i stan och köra dem till kyrkan, till festen och sedan tillbaka till stan på natten. Vi har gjort egna inbjudningar, vigselprogram, festprogram, menyer, placeringskort och placeringslistor. Kommer även göra tackkorten själva. Allt material inhandlat på Panduro. Fotar gör en vän till oss. Brud, brudgum och brudnäbbars kläder har vi köpt. Bestman och tärnor fixar sitt själva (vi har heller inte ställt några krav). Blommor och bordsdekorationer fixar vi. Bröllopstårta beställd från Chokladfabriken. Ringar av Efva Attling. Brudens hårfix och make up ingår samt lite hjälp till tärnorna. Och så lite taxiresor såklart. Tror det är det mesta... :o)

• Brud jan 09

Augusti-brud 2007: tack för svaret! Ni gifter er ju snart! Var gifter ni er? Låter fint med Efva Attling ring! Vad kostar tårtan på Chokladfabriken? Lycka till på bröllopet!!!

• mooogn

42 vuxna gäster, 14 barn, en budget på _dryga_ 30.000:- (landar nog på några tusen över det)

• Brud jan 09

Moogn: låter billigt? Vad ingår?

• joda

typ 80 pers, lite drygt 40000 exkl resa men inkl allt annat. trerätters + tårta, men alkoholfritt...

• mooogn

För oss är det mycket pengar Iaf att spara ihop på ett år. Jag orkar inte ta fram alla siffror men det här vet jag, på rak arm:

Bygdegård: 6.000:-
    Hyra av porslin + städning: ca 1.600:-
    Mat + dryck: ca 6.000:-

• mooogn

...Men frisyr, smink och mat fixar vi själva. Bröllopsresa åker vi bara på om vi får pengar över. Vi betalar ingen övernattning för gäster och har inget live band på festen. Min klänning sys upp av min kompis och jag betalar tyg samt hennes sykurs. Köper en massa saker på rea och trycksakerna görs med vanligt kartongpapper och en ordinär skrivare (blir stilrent och snyggt!). Kommer inte att ha så mycket mer dekorationer än svarta dukar, lite snygga julgranskulor jag köpte till förra julen samt vita orkidéer (som jag ändå har hemma). Får låna värmeljushållare av svärmor.

Vi är "enkla" av oss och det avspeglas ju också i vårt bröllop

• Aminda

Vi hamnar på ca 70 000 med 25 gäster.
    Vi kommer att äta 2 rätters på restaurang och därefter har vi chartrat en båt där vi ska äta tårtan. Vi kommer inte att ha någon fest efter det och bröllopet är alkoholfritt. (Även resan är inräknad - ca 30 000)

Svar på tråden Budget för bröllop?