• SvensBrud

Bröllop nr 2. Hur göra???

Jag träffade på en bekant i veckan som ska gifta sig i oktober. Jag berättade om mitt bröllop och denna fantastiska sajt "Bröllopstorget" och hur jag förbereder mitt bröllop. Men hon har fastnat i uppfattningen att eftersom detta är man nr2 och hon är över 50 så kan de inte ha ett bröllop som är storslaget utan mer en dämpad tillställning. Festprogram skulle hon aldrig kunna tänka sig "vi är inga ungdomar, och det är inte ett barnkalas" Hon anser att hon och blivande mannen är för gamla för den typen av tillställningar. Jag sa' emot men hon ansåg att "Vad ska folk tänka det är ju bröllop 2" OBS! Hon är en mycket utåtriktad person, inte alls insnöad i andra sammanhang och man har svårt att tro att hon är över 50. Så trist! Är de flesta på denna sajt under 40 eller? Hur gör andra som gifter sig en andra gång? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Bröllop nr 2. Hur göra???
  • millan15359

Hejsan! Är inte över 40 ännu men närmar mig det med stormsteg. Ska gifta mig för andra gången och för vår del har det varit självklart att göra DET med hela "kitet". Vit klänning, stor fest med många av våra släktingar och vänner bjudna och en bröllopsresa inom snar framtid som går till Bali. Min m2b har inte varit gift tidigare och ville göra det på "traditionellt" vis och jag hakade på. Gifte mig i hemlighet första gången i samband med att sonen döptes så nu får det bli så här. Var och en måste få göra som man själv känner och önskar. Det finns inget rätt eller fel. Lycka till alla

• hedera

Hmm känner igen det där. Och då är jag bara starx över 30. Har lämnat ett 15 år långt förhållande och min själsälskade vill gifta sig med kyrkbröllop o allt. Jag som gifte mig i hemlighet o borgeligt förra ggn känner att jag inte är "värd" ett kyrkbröllop. Men det är jag och min älskade oxå. Din vännina kanske känner ngt liknande. Å andra sidan kanske de vill ha ett stillsamt bröllop, vad man längtar till ändras ju som bekant med åren. Och energin... Men berätta för henne att alla är vi värda att vara prinsessor/drottningar... och vad andra tycker är ointressant.

• SvensBrud

Precis vad jag tycker! Ska verkligen peppa henne och visa henne på era svar. Detta är ju 2000-talet ändå och sin glädje måste man få visa utåt och inte känna att gamla konventioner gäller nu.

• Fru Cinderella

Själv känns det som att om hon inte vill ha festprogram och något storstilat, varför säga emot och försöka få henne till någon hon inte vill?!

Svar på tråden Bröllop nr 2. Hur göra???