• Ninni75

Lekar vid möhippa!!

Håller för fullt på att förbereda en väns möhippa och vill nu ha hjälp med olika lekar man kan ha i samband med denna. Tycker att det känns viktigt att man inte fullbokar dagen med en massa aktiviteter utan att samvaro och lekar är viktiga ingredienser också. ALla tips mottages mycket tacksamt!!

• Svar på tråden Lekar vid möhippa!!
  • Moltas

Lekar att samla pengar på är ju alltid skoj. Då kan bruden "tjäna ihop" till att få köpa något snyggt på Myrornas eller UFF. Man kan tillexempel göra en gissningslek och så får bruden en femma för varje rätt.

• Emmaline

En kollega fick låtsasshoppa med en kamera och sen fick hon dricka drinkar för den summan (de tog bort 2 nollor tror jag). Hon fick en timme på sig att prova saker i affärer som hon skulle kunnat haft på sig på kvällen när de skulle gå ut och hon måste ta kort på dem och prislappen. Lite kul att gå i så lyxiga affärer som möjligt och låtsas att man ska handla...

Ja, en av kompisarna var med så hon gick ju inte helt själv.

• snartsmartbrud

Håller helt med om att för många aktiviteter är ett no-no. Gillar inte heller förnedring etc. På min möhippa, 5 maj, hade mina sköna vänner -- efter kajakpaddling i Köpenhamn -- fixat 1) presentleken: alla har med en present som ska minna mig om den som ger, jag ska då gissa vem den är ifrån och 'berätta storyn'. På så sätt lär alla känna varandra. Mycket uppskattat, och presenter behöver inte vara dyra presenter: Ex: En hade med en burk röda bönor = jag kör alltid hälsomat och 'utmanar' henne kulinariskt när hon och hennes familj är på besök. 2) Måla ett måleri som uttrycker mina känslor för min kommande man. Fick en duk och akrulfärger och skulle berätta för publiken under tiden jag målade. Det står nu här i vårt hem, fick det på bröllopsfesten. 3) Ett hemmagjord Trivial Pursuit-aktigt spel, med frågor om mig och honom. Mina svar kunde då användas till 'sko-leken' på själva bröllopsfesten. Lycka till, M

• Moltas

Man kan bränna upp lappar med namn på gamla ex och ha det som en "cermoni". Bruden måste då säga en bra sak om varje ex innan han kastar i elden. (det vill säga för att aldrig komma åter...!)

Svar på tråden Lekar vid möhippa!!