Ja då var det gjort! =)
Ja då var bröllopshelgen över... I lördags 28/7 sa vi äntligen "Ja" till varandra i kyrkan, efter sjutton år tillsammans...
Dagen började med grå himmel och regn i luften, men det utvecklade sig till strålande solsken och helt underbart väder innan vigseln - som förflöt i princip problemfritt...
Skriver "I princip" - delvis pga massa tårar då min syster överraskade med en sång skriven särskilt till oss, och delvis pga att näbben den lilla princessbakelsen, blev akut - väldigt akut - b.a.j.s.n.ö.d.i.g mitt i akten.
Som bekant har nöden ingen lag, så jag fick skicka iväg henne lite diskret tillsammans med min syster som agerade som allt-i-allo under dagen, tillika hårstylist och fotograf... Så det löste sig fint ändå och rätt ring hamnade till slut på rätt finger...
Därefter åkte vi 50-tals-Citroen från kyrkan och en sväng på samhället medan gästerna tog sig till Hembygdsområdet där vi sedan gled in för brudskål i solskenet...
Middagen bestod av hemlagad buffé, massa gott att äta o dricka. Och festen fortgick till tretiden på natten då vi begav oss hemåt i stilla duggregn...
De bilar som passerade där vid kvart över tre-tiden trodde nog inte vi var riktigt kloka, trippade mitt i vägen med bara fötter pga onda sådana, i full brudmundering o med ett helt följe... ha ha ha...
En riktigt härlig dag hade vi...