• Pomodoro

Vart underbart roliga brollop!

Kan inte fatta att det ar jag som sitter har och skriver ihop min brollopsberattelse.
    Jag skall fatta mig kort och istallet ge en lista med tips till de som framforallt vill ha en ROLIG fest (inte alls kaxigt ). Jag oroade mig mindre om att fa allt perfekt (men det blev det anda!) och mer om att folk (inkl jag) skulle ha roligt. Och det blev en alldeles underbar dag. Vaknade alldeles for tidigt och trodde att jag skulle vara trott hela dagen, men lyckoruset holl mig vaken och gjorde att jag inte ens ville dricka nagot vin efter middagen, jag var sa lycklig att jag inte behovde alkohol for att berusa mig (de som kanner mig vet hur ovanligt det ar, brudtarnan som jag instruerat att inte lata mig blir for full fragade tom om jag inte skulle ta en drink vid 1-tiden). Talen var alldeles underbara och helt olika, toastmastern var jatteduktig, klanningen satt bra, haret fint, alla dansade och ingen holl tillbaka, tom vadret var bra! Inget att klaga pa. Forutom kanske att min makes foraldrar inte behagade komma, men det ar deras forlust (inte ens mannen tankte pa det, men tackade dem i sitt tal)
    Sa har kommer lite tips fran mig till er som vill ha roligt pa brollopet.

Ha tredagarsbrollop: Vi spelade kubb och grillade korv vid kusten, perfekt att visa utlandska gasterna mitt land fran sin basta sida samt att bryta isen. Folk kunde umgas i vanliga klader och lara kanna varandra sa det inte blev sa stelt pa sjalva dagen.

Bjud roligt folk: Vi har bada sma slakter och behovde inte bjuda in folk vi inte kande/tyckte om bara for att vi var slakt med dem. Vi hade ocksa barnfritt vilket jag tror manga av smabarnsforaldrarna uppskattade. Endel hade knappt varit pa fest utan sina barn och slappte nu loss ordentligt. Medelalden var ca 30 men tom min faster pa 70 ar dansade loss pa dansgolvet. Var lilla skara gaster (42 inkl oss) trodde jag skulle gora det trakigt, men det visade sig bli mer intimt och vanligt med farre gaster. Jag pratade med ALLA.

Placera gasterna val: En bra bordsplacering ar viktig for att blanda gasterna utan att fa nagon att kanna sig ensam pa en horna. Ett par ville tvunget sitta bredvid varandra, vilket de sjalvklart fick, men jag tror att de hade klarat sig ifran varandra anda. men man skall ju inte tvangsplacera nan, huvudsaken ar att de har det trevligt.

Ha en bra toastmaster: Hon/Han kan planera in talen nar det passar med maten, lagga in lagom med sanger och spex. Var var guld vard.

Ha en bra DJ: Det spelar ingen roll vad alla sager, det blir inte samma sak om man spelar latar fran datorn. DJ:n kan kanna av publiken och vet vilka later man kan dansa till. Vi tog dock med oss ?blandskivor? som han kunde plocka latar ur.

Ha mycket alkohol tillgangligt for de som vill ha. Jag inser att alla inte kan hantera det, men vi markte att en snaps till forratten lattade upp stammningen och fick svenskarna att prata engelska och engelsmannen att sjunga med. Eftersom vi var sa fa hade vi rad med obegransade pafyllningar av vin/ol under middagen och fri bar.

Ha vickning/nattamat: Det var nastan det godaste pa hela kvallen. Jag ville inte att folk skulle sukta at korvkisken och ga hem, och det gick verkligen ned! Sa fick de energi att dansa lite till.

Jag vill inte verka skrytig, men vi hade verkligen det sa som vi ville ha det: Roligt.

Om nan ar intresserad av att titta pa lite brollopsbilder, sa finns de pa
    happydays.weddingannouncer.com

• Svar på tråden Vart underbart roliga brollop!
  • Snitte- 5/7-2008

Grattis till ett lyckat bröllop!

håller med om att man ska satsa på att ha roligt!!

urläckert med de röda skorna ;)

• gunsandroses

tack för tipsen. Era foto visar att det var ett jäkla håll-igång. Just detta önskar jag till mitt eget bröllop.

• Pomodoro

Glomde saga att en brunch dagen efter aldrig ar fel heller. Da slipper man tanka att det ar sista gangen man ser gasterna nar de gar fran festen pa natten.

• Rosenlarv

Grattis till ett lyckat bröllop, ni var jättefina båda två!

• Cream

Grattis! Ni verkar ha haft en underbar dag. Oj vad snyggt med röda skor! *Ångrar mina vita brudskor* Vad hade ni för nattmat?

• mooogn

Vilka härliga tips! Ett tredagarsbröllop hägrar mer och mer *S* Dock har vi inte utrymme för att alla skall komma på middag kvällen innan och brunch dagen efter, men det skulle vara trevligt... Man kanske kan låna en lokal...? *funderar för fullt*

• mooogn

Glömde säga dock att brunchen dagen efter faktiskt är officiell, trots allt *S* Åååhh, skall nog ändå slå till med avslappnad middag kvällen innan!

• Pomodoro

Moogn:
    Vi hade bara grillfest och kubb vid havet, samt brunch i mammas och pappas tradgard, det blev inte sa dyrt.

Cream:
    Vi hade vegetarisk Janssons (kapris istallet for anjovis), det var jattegott och graddigt.

• mooogn

Ah, men vi gifter oss på nyårsafton. Hade det varit sommartid så hade det underlättat enormt!

• tindra!

Åh, vad härligt!

Jättefina är ni.

RÖDA skor!!!! I love it!
    Har inte tänkt på att ha någon annan färg en vitt, nu är jag övertygad om att det blir just någon annan färg än vitt!!!!

Lycka till!

Svar på tråden Vart underbart roliga brollop!