Paul McKenna
Hej allihopa!
Är det någon som har provat Paul McKennas metod för viktminskning? Vill gärna kunna prata med någon om mina framsteg, hur det går osv.
www.paulmckenna.com/file/1/home.html , vet inte hur mycket som står där men det har gått en serie om hans metod på tv som hette "Hypnosbanta med Paul McKenna", det går att ladda ner från diverse sidor, då med orginalnamnet "Paul McKenna will make you thin".
McKenna är en känd hypnotisör som nu har gett sig in i viktminskningsområdet med idéer som redan finns men kombinerat med en hel del "självhypnos", som tillexempel att när man känner sug efter något så ska man knacka på sig själv på vissa punkter i en viss ordning och så försvinner suget (fungerar faktiskt :)
Hans "diet" är väldigt enkel: Ät när du är hungrig, vad du tycker är gott, ät medvetet (tugga länge och långsamt, smaka ordentligt på det du äter, din favoriträtt kanske inte smakar så gott egentligen) och sluta äta när du är mätt (när du är MÄTT, inte "Åh herregud jag kan inte få ned en enda bit till!").
Det McKenna vill är att överviktiga människor ska lära sig äta som naturligt smala människor och komma ifrån matens makt över en.
Jag har följt det här i några dagar nu och jag känner att jag mår bättre. Jag är inte trött efter maten längre, jag tänker inte lika mycket på mat och det är roligt eftersom jag får äta det jag tycker om (även om gamla bantarmönster sitter kvar som att sås är så otroooligt onyttigt så det tar vi lite av!). Det känns dessutom som att jag har blivit lite mindre faktiskt, även om det kanske är inbillning, men det verkar fungera.
Jag tycker att det här är en sund "bantning" och det skulle vara kul om fler anslöt sig :)
Ha det bra!