• loppan81

Gift

Hej på er alla!

7/7 blev jag fru Philipsson. VILKEN DAG!!
    Efter lååång planering o massa tips från BT blev det en helt underbar dag. Det blir en lång berättelse, men hoppas ni tycker det är lika skoj som jag att läsa om andras underbara dag...lite bilder finns det åxå.

Dagen innan var vi på plats i byggdegården för att fixa det mesta..partytält skulle upp utanför,ljuslycktor skulle upp, blommorna på borden, buketterna och kavajblommorna skulle göras av min lilla syster och en kompis till henne. De stövla in med massa blommor, ståltråd o oasis och tog över nästan hela bygget=). Det dukades, piffades o donadeshela dagen.
    Kl 18,00 skulle vi öva i kyrkan, sedan orkade jag inte piffa mera utan min mamma tog vid. Vi åkte hem till stan för att vara lite ensamma.
    När man gick runt på kvällen i lägenheten kändes det inte verkligt. Ingen av oss var nervösa utan det kändes som en helt vanlig kväll, men klänningen hängde där i sitt fodral, allt var framlagt, buketten stod i köket...och regnet fullkomlit öste ner utanför. Vi kröp ner i sängen och sov gott hela natten. Vaknade klarvaken kl 7 och spetsade öronen... Regnar det?!
    Smög upp för att glänta på gardinen.. det var uppehåll!!
    Sedan kunde vi inte somna om...gick upp o gjorde en riktig härlig frukost med massa gott o nybakta frallor.
    Kl 10 kom frissan och tärnan ( illa syster). Det rullades upp hår och pratades, jag gick och sminkade mig hos en fantastisk duktig tjej som förvandlade mig till någon som gärna får komma på besök igen =) OJ vad bra det blev!!
    Hem igen för att få håret uppsatt, äta smörgårdstårta och bli brudklädd. Blev allt mer och mer orolig, för min kära blivande man inte kom hem o gjorde sig i ordning...han och bestmanen var ute och åt lunch. 40 minuter innan vi skulle åka hoppade han in duschen =) Då var både tärnan och jag klara o skrattandes irrade runt för att få med alla sakerna. Men när han kom ut från sovrummet och vi bara stod och tittade på varandra...Han var SÅ stilig!! Min lillebror kom och hämtade oss i vår fars nya fina bil. Det var inte lätt att baxa in två tjejer med stora klänningar som inte skulle skrynlkas, buketter och en brudgum i baksätet...Bestmanen som var längst parkerade vi i framsätet. Väl ute vid fotograferingen började det duggregna men vi satsade på vara ute iallafall...och vilken tur, för fotona är helt fantastiska. Där, när vi fotades började det kännas verkligt...att det var idag vi skulle gifta oss. På väg till kyrkan dracks det lite champange och regnet började mer o mer tillta... 2 km från kyrkan var det som om det hade varit en vägg, regnet slutade tvärt och det regnade inte mer på hela kvällen. Min far stod och väntade på oss utanför kyrkportarna, Brudgum,täna och bestman gick in och pappa och jag stod och hörde hur kyrkklockorna tystnade och kantorn började spela "brudmarch" av Mendelsson,då började fjärillarna fladdra i magen. Under vigselakten spelades psalm 201- en vänlig grönskas rika dräkt och Vigselpsalm ( samma melodi som en blomstertid nu kommer). En solist sjöng: "För att du finns" och "Du är allt" av S. Aldén kompad av piano och en kille sjöng och spelade gitarr "För dig" av Winnerbäck. Väl ute gömde vi oss på en toa tills alla gått ut och gick sedna ut i ett risregn. Toastmastarna gjode ett kanon jobb, allt flöt otroligt bra. De tog över och vi åkte iväg i en gammal bil. Kom till byggdegården o skålade, åt snittar och minglade. Väl till bords åts det buffé där ingen behövde gå hungrig ifrån. Svensexe - och möhippegänget hade ordnat bildspel av korten på en dator som alla kunde se på, lekar och härliga överakningar avlöste varandra. Jag blir fortfarade så rörd när jag tänker på hur mycket de lagt ner på att hitta på saker för oss. Min mamma höll ett kanon tal och svärfar blev så rörd under sitt tal... Dansen började och Bar bordet öppnade kl 21, efter att vi dansat vals till Westlife´s " Queen of hart". Alla dansade hela natten,med avbrott för tårta, kaffe och avvec. Ingen blev allt för berusad uten alla var glada och på gång. Folk åkte hem lite efterhand, men vi stannade..för vem vill lämna den roligaste fest man varit på tidigt?? Vi var sist att åka vid kl 4 tillsammans med några kompisar. Åkte till ett hotell och jag ville inte klä av mig klänningen...ville ha den på jämt..
    Morgonen efter var det lyxigt att gå ner och äta hotellfrukost, för att sedna gå hem och öppna alla precentkorten( hade endast önskat oss present kort på Fritidsresor) och läsa alla kort. Det hade gått runt en bok där alla hade skrivit något i..en hälsing och en egenskap om oss. Jätte kul att läsa. Sedan blev vi hämtade för att äta rester av den goda buffén och tårtan...lite städande blev det åxå...

Jag önskar alla som läser ett stort lycka till med all planering, bröllopsdagen och äktenskapet.
    Har bara lite kort från en kamera, håller på att få massa skivor med kort från alla vänner, och fotografens kort tar nog lite tid.
    Kram på er/ fru Philipsson

www.familjeliv.se/krypin/snoosan/galleri.php

• Svar på tråden Gift
  • TEL

wow, ni var supersnygga. Gillade buketten, håret o tårtan jättemycket!

• A n n i s e n  25/8-07

Tjusigt, grattis

• jadam070707

Wow,vad fina ni är/var! Grattis!
    Jossan

• Cream

Grattis!!!!!!!!!!!

Ni ser jättelyckliga och vackra ut på bilderna.

Superläcker bukett! Verkligen mina älsklingsfärger.

• mr&mrs

loppan81:

Vad fina ni var & grattis!!

En fråga, vad var det färg på din MANS plastron och väst? Letar för fullt just nu ... ;)

• loppan81

Han köpte västen och hyrde plastong och näsduk...det var en ljus guldig färg. Det var lite mönster.

Svar på tråden Gift