• Cicci

Växjöbrudar?

Hejsan!

Finns det några Växjöbrudar här? Jag och min blivande ska gifta oss den 30/8 i Tävelsås Kyrka. Vi är ännu bara i startgroparna av all planering. Har hittat en klänning och ring jag vill ha men har inte bokat ännu. Hur långt har ni kommit?

Cicci

• Svar på tråden Växjöbrudar?
  • tumapa

Hej!!

Jag ska gifta mig i Skatelövs kyrka (Grimslöv) den 12/7 och vi ska ha bröllopsfest på Teleborgs slott. Jag har en sömmerska som syr upp min klänning och ringar har vi inte kollat på än..Snart.. Däremot har vi lite problem med musik, vet du (eller ngn annan) nån bra discjockey/band i Växjötrakten????

• cin

Kommer från Stockholm ,men min blivande är från S-land och vi ska gifta oss i Alvesta den 12/7. Nästan allt är klart så gott som......Ska inte gifta oss i kyrkan då vi inte vill det. istället gifter vi oss i en fin lokal i 2 våningar där vi har både vigsel och fest. Min mamma syr min bröllopsklänning och min far ska lämna över mig. Jag är inte så ung längre, undrar ibland om det är sunt att vara så här exalterad över vårt bröllop med tidningar, e-sajter, shopping mm som jag frossar i(hihi!). Men som jag tänker, jag ska gifta mig 1 gång i mitt liv.....så frossa på "då ra". Nu ska jag sova. Lycka till med era bröllop tjejer! Godnatt....Zzzzzzzzz

• millface

Kul att höra från lite Växjö-tjejer!
    Kommer ockå därifrån men bor nu i Malmö och ska gifta mig där.

Blir väldigt avundsjuk på dig som ska ha festen på Teleborgs slott! Det är kanonfint!!!

• Cicci

Hej!

Vad kul att det finns några som ska gifta sig i Växjö med omnejd. Vi ska ha vigseln i Tävelsås kyrka strax utanför stan och sedan i bygdegården i tävelsås. Jag är uppvuxen där och ville gärna vigas i den kyrkan.

Jag måste hålla med cin om att man är väldigt exalterad över det här med bröllopet. Har man inte varit inne och kollat forumet eller något annat som har med bröllopet att göra så får man nästan abstinens. Jag är inte heller speciellt ung men man känner sig som en småflicka :-

Kram Cicci

• Deleara

Hej tumapa!

Vad trevligt att ni gifter er i Skatelövs kyrka. Själv är jag uppvuxen i Grimslöv och jag och min sambo ska gifta oss nästa år. Eftersom vi inte är troende någon av oss så ska vi ha borgelig vigsel, men vi funderar på att gifta oss i parken på Huseby. Vad för slags band söker ni till bröllopet? Beroende på vad ni söker har jag tips på två band, men måste kolla upp vad de heter för det kommer jag inte ihåg.

• Loova

Jag bor i Växjö och den 2 augusti gifter jag och min M2B oss i Växjö Domkyrka. Festen ska vi ha på Försvarsgården som ligge rprecis bakom kyrkan.

Vad kul Tumapa att ni ska ha festen på slottet! Vi hadfe väldigt gärna velat ha festen där också, men det var redan uthyrt för nästan hela hösten.

Ni vet väl förresten att det är bröllopsblomsterutställning (puh vilket ord) på slottet idag! Mellan 12 och 16 är det.

Ha det bra alla!

• bride of june

Vad roligt att man inte var den enda Växjö-bruden här!! Vi ska gifta oss den 28 juni i Öjaby kyrka och sedan ska vi också ha vår fest på Teleborg Slott med cirka 70 gäster. Det ska bli så kul!
    Mat har vi fixat från Sankt Sigfrids Folkhögskola och klänning från Idéskrädderiet. Den ser ut så här:
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Hoppas allt går bra med er planering!

• Lizza

Hejsan alla från Grimslöv!
    Det är så att jag kanske ska flytta till Grimslöv o vill gärna komma i kontakt med folk där.....såg att det var två som skrivit här. Min mail är lizzan77@hotmail.com
    Vore jätteskoj om ni skrev till mig o talade om hur det är i Grimslöv- är så nyfiken!!!!

• Lotta

Jag är oxå bördig från Växjö men bor i Skåne sen 15 år tillbaka,jag hade en dröm som unga tt gifta mig i slottet och ha festen där oxå,men det blir nog bra i Vinslöv oxå,det är mittemellan Växjö och Malmö så det blir en bra kompromiss.
    Millface,jag bor i Vellinge

• Lisabeth

Loova,

Funderar också på att gifta mig i Växjö (kommer därifrån men bor i Stockholm). Ska höra om slottet är ledigt men blev också nyfiken på Försvarsgården. Kan inte riktigt placera vilken lokal det är. Är den gammal? Ny? Vacker?

Har någon tips på andra lokaler i Växjö med omnejd? Vill gärna hitta ett ställe där man fixa egen mat

Svar på tråden Växjöbrudar?