• Hoppfull Romantiker

Nattchattare! Se hit!

Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova

Hoppas vi hörs här!

/HR

• Svar på tråden Nattchattare! Se hit!
  • Cantaton

Kulturekonom. Flumflum
    Nämen, får fil.kand. i företagsekonomi, men blir även kulturproducent/kulturmanager typ. En brygga mellan ekonomin och kulturen.

• Cantaton

Jodie, jag har aaaalltid jobbat med tankekartor, det fick jag lära mej i mellanstadiet, och det är inpräntat. Vi var tvungna att göra det inför ALLA arbeten, och skulle även lämna in tankekartorna Det är oerhört effektivt för att sortera tankar - framför allt om man plockar information från många olika källor. Varje källa brukar få en egen färg på min tankekarta, så de är färgglada och fina

• Anja 19 juli 2008

Cantaton

aaah Kulturekonom, tänk jag har ens aldrig hört det, men det låter inte så flummigt tycker jag. Jag är socionom och det är ju många som tycker att det oxå är flummigt (även om jag inte riktigt håller med) haha...

Låter skitjobbigt m migrän. Var ett tag sen jag hade det nu och jag är jätteglad för det. Jag har haft migrän sen jag var liten tyvärr men då var migränen mkt värre och jag spydde alltid av smärtan. Nu i vuxen ålder försvann den när jag var runt 18-19 för att återkomma när jag väntade mitt tredje barn för drygt 2 år sedan. Blev inte så glad över det kan jag säga.

Första anfallet var skitläskigt då, jag trodde att jag hade fått en stroke eller nåt, halva kroppen domnade bort, det bara stack i hela armen, benet och ansiktet och jag tappade talet. Jag KUNDE INTE prata. SÅÅÅ JÄ..LA otäckt!!!

Fy bubblan för migrän...

• Cantaton

Usch usch. Jag fick mitt första anfall när jag gick i mellanstadiet, sedan var det lugnt rätt länge. Från gymnasiet började det komma 1-2 gånger om året, men senaste åren har det ökat i antal och styrka. Förra gången höll jag på att spy, vilket aldrig hänt innan. (Pappa gör dock alltid det...)

Men det är något lättare för stunden, inte som tidigare idag. Nu trycker det bara lite i ögonen. Och är egentligen jättetrött, varför jag borde sova, men hela dagen är ju försvunnen liksom, så jag har ingen lust att sova.

• Anja 19 juli 2008

Haha känner igen det där... exakt därför sitter jag oxå här, fast jag vet att klockan ringer kl.06 imorgon och det är dags att stiga upp, göra frukost åt tre barn och baxa iväg dem t skola och dagis (har en sjuåring, en treåring och en tvååring) och de två små är inte alltid så lätta att ha och göra med på morgonen, vilket kan göra en helt vansinnig om man inte är utvilad och orkar vara sådär lagom pedagogisk

Fyyyy för migrän som tilltar i styrka... Hoppas du slipper få spy-migrän.

Jag vågade inte berätta om min migrän för mina föräldrar när jag var liten. Vi hade en tjej i min skola på lågstadiet som fick en hjärntumör och som fick opereras, hon blev aldrig sig själv, hon var så förändrad både till utseende och sätt. Jag hade ingen aning om varför jag hade så ont i huvudet, alltid tryck bakom höger öga så jag trodde att jag hade en tumör.

hemskt att tänka på i efterhand men jag trodde väl att jag skulle dö så jag sa inget, lät mina föräldrar tro att jag hade ont i magen, så det trodde dom i alla år. Måtte aldrig mina barn gå och bära på nåt sånt.

Sedan i tonåren började jag fatta vad det var oc då berättade jag för min mamma. Hon blev helt förfärad över att jag inte sagt något tidigare.

• Anja 19 juli 2008

Skönt att du mår bättre nu. Men du borde nog verkligen gå ohc lägga dig och vila bort migränen

Jag får alltid mina anfall av dålig sömn, oregelbundet ätande etc...

• Cantaton

Oj, vad tungt att gå och bära på en sådan tro!

Dessa små sötungar. Söta, men inte alltid så lätta Du kanske borde lägga dej? Jag har ju morgondagen avsatt för "hemtentaskrivning", så jag kan ju faktiskt gå upp sent och jobba sent... Känns skönt. Är mer produktiv på kvällen.

• Anja 19 juli 2008

Nä nu har jag kollat på första avsnittet av spinoffen från greys anatomy till private practice, ganska trist, var ju bara en massa scener man har sett tidigare men det är ju inte säkert att alla har gjort det såklart...

Längtar till torsdag då fjärde säsongen av greys börjar, yeeeiiiihhhh... :)

Antar att jag måste krypa i säng nu...

• Cantaton

Yeahy Ja, o jag fortsätter att sitta här utan att göra nåt vettigt. Stirrar bara på fotot jag analyserar...

Sov sött!

• Anja 19 juli 2008

ja, jag ska banne mig ta mig i kragen nu och gå och lägga mig...

Åh vad härligt att kunna sova länge...

Det ska jag göra på lördag morgon, för första gången på EVIGHETER
    Jag och sambon ska på spa, åker fredag lunch och kommer hem igen lördag kväll...

Vi ska ha varsen 70 minutersbehandling som består av ryggmassage, ansiktsbehandling de luxe och arm och handmassage, sedan ska vi bada, simma, träna och avnjuta trerätters supé, avsluta kvällen i baren, sedan sova sova sova sova och vakna ohc gå ner och äta lyxig frukostbuffé. Sedan avsluta det hela med lite mer lyxbadande i de olika poolerna osv...

Jag behöver inte berätta att jag räknar ner dagarna va

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!