Äntligen gift :-) med bilder
Här kommer lite mer om vår underbara dag den 14/7.
Vi vaknade vid 7, det var lite halvsvårt att sova....
vi sov på hotellet redan då så vid 8 tiden så åt vi en god lång frukost (jag fick ner ganska mycket). Klockan 9 var det dags för sminkning, jag tyckte att det var lite tidigt men det höll hela dagen och natten iaf.
efter sminkningen så var det dags för frisören, jag var där vid 10:15 och klar vid 12:30, så det tog inte så lång tid. men jag är såååå nöjd med resultatet, det blev kanonfint. Under tiden jag satt hos frisören så började det regna , men när jag var klar så sken solen och det var uppåt 27 grader varmt.
sen var det lunch, pastasalladen gick inte ner lika lätt, så det blev inte så mycket...
14:00 var det fotografering vid en underbar miljö. solen sken ikapp med oss.
15:40 kom min pappa och hämtade oss utanför hotellet för att ta oss till vigselplatsen (tillika festlokalen). www.logenilund.nu (under bilder/brudpar -längst ner finns en videosnutt från vigseln)
16:00 vigseln, jag var så nervös att mina ben bara skakade...men det gick så bra. violinisterna spelade jättefint och solisten var jätteduktig. En av mina närmsta vänner läste en jättefin dikt och då kunde jag inte hålla mig för tårar.
efter vigseln blev det bubbel och mingel i en dryg timme, sen kom regnet igen och vi gick in för att äta.
Middagen var helt underbar. toastmasterparet gjorde ett kanonjobb. talen var sååå bra, fina, roliga och varierande, någon sjöng en jättefin sång etc. etc. tyvärr kunde jag inte äta så mycket då heller.
vid 22:30 så var maten avklarad och det var dags för vår dans, vi dansade till Notting Else Matters med Metallica. så fint. sen dansade vi till klockan 02:00 och sen åkte vi till hotellet.
på söndagen åkte vi och öppnade presenterna, så mycket fint vi fick.
Vi är bara så otroligt nöjda med allt. serveringspersonalen gjorde ett strålande jobb, de hade koll på ALLT! DJ spelade massa bra musik, varirat och bra. bordsplaceringen blev lyckad. gästboken full med trevliga och roliga hälsningar etc. etc.
De bästa besluten vi gjort om festen var 1. att inte öppna paket, det tog över en timme att göra det, party killer....
2. att lägga in pauser mellan rätterna. alla kunde då gå ut och njuta av vädret, gå på toa, röka, prata med andra som inte satt vid deras bord etc.
åh jag bara önskar att alla som gifter sig ska få ett lika lyckat bröllop som vårt.
lite bilder finns på: www.familjeliv.se/hem/ceen/galleri.php