Tips inför bröllop
JAg och min tjej har tänkt att gifta oss nästa sommar, tänkte bara höra mig för om någon har lite tips hur man ska lägga upp själva planeringen?
JAg och min tjej har tänkt att gifta oss nästa sommar, tänkte bara höra mig för om någon har lite tips hur man ska lägga upp själva planeringen?
Grattis Det är ju bra att börja typ 1 år innan. Ta hjälp av verktyg här på BT. Du kan printa ut listan över vad du bör göra 12 månader innan fram till dagen D - jättebra att ha så man inte glömmer nåt!
jag skulle börja med att bestämma om ni ska ha borgelig eller kyrklig vigsel.
därefter så är det nog bra att göra upp en budget och sedan boka plats för vigsel och fest!
JA just det... fotograf är bra att boka i tid också.
ok tack, då vet jag lite.
Vad går ett bröllop på när allt är inräknat på ett ungefär?
Beror ju på lite var i landet man ska gifta sig, om man kan tänka sig att göra endel saker själv eller om man vil ha ett slottsbröllop där allt ingår.
Vi gifter oss i stockholm och har räknat med 80.000kr. Då hyr vi en festvåning, caterar maten och köper egen alkohol. Det blir ca. 50 gäster. Vi har inte snålat men inte heller slösat. Bröllopsresan är inte med i budgeten.
Har du några bra tips på cateringställen som fixar mat? vanligtvis när jag är på andra bröllop så anlitar dom alltid mig och min kompis eftersom vi är kockar. nu blir det ett problem eftersom jag själv ska gifta mig.
Detta med att börja ett år innan är ingen nödvändighet, jag började med att boka vigsellokal och präst 8 månader innan och de reagerade på att vi hade lååång framförhållning. Ska du inte gifta dig i centrala Sthlm eller Gbg så kan ni ta det lugnt, ingen jäkt.
september22
Har du några bra tips på cateringställen som fixar mat? vanligtvis när jag är på andra bröllop så anlitar dom alltid mig och min kompis eftersom vi är kockar. nu blir det ett problem eftersom jag själv ska gifta mig.
Fundera på hur ni vill ha det - ha en gemensam vision om hur det ska bli och hur mycket pengar det får gå åt. Vill ni ha borgerlig eller kyrklig vigsel, vill ni ha många gäster, hurdan fest ni vill ni vill ha. När ni vet det är det bara att börja boka saker!