• Fru Adell

Herr och Fru Adells bröllopsbilder!

För att inte röja min hemliga identitet här på BT har jag tillfälligt bytt signatur!

Bilder från vår alldeles fantastiska dag finns på www.johanadell.com

Kläderna är hemsydda, (brudgummens kläder är dock inte sydda speciellt till bröllopet) och det mesta annat är hempysslat.
    Klänningen består av fyra delar: korsett, underkjol, klänning samt avtagbart släp.
    Hårpyntet är gjort av tagel, ståltråd och pärlor.
    Skorna är av märket rainbow och beställda i färg som matchar klänningen.

Vigseln ägde rum i St Sigfrids kapell i Växjö och festen hölls i Kronobergs slottsruin en kilometer därifrån.

Musik under vigseln var:
    Ingångsmusik: Fields of gold (Sting) på piano
    Solosång: Jag väntar... (Dan Andersson)
    Solosång: At my most beautiful (REM)
    Utgångsmusik/solosång: Fields of gold

Psalmer: Härlig är jorden, En vänlig grönska

Efter vigsel och kyrktrappspussar promenerade vi till slottsruinen där vi började festen med en stunds mingel på borggården.

Till välkomstdrink hade vi det mousserande vinet Codorniu och till detta snittar med pestomarinerade räkor, löjromsfylld laxrulle samt brännvinsost och oliver.

Till förrätt serverades smörstekt toast med chilimarinerade kräftstjärtar. Till detta drack vi vår absoluta favorit bland roséviner: Errazuriz cabernet sauvignon.

Till varmrätt bjöd vi på helgrillat lamm med tsatsiki färskpotatis, diverse grönsaker och fetaost.
    Vin till detta: Wolf blass eaglehawk, cabernet sauvignon

Smålänningar som vi är (var) så bjöd vi på hemlagad ostkaka till dessert naturligtvis med nylagad hjortron- och jordgubbsylt!

Vi hade tre fantastiskt duktiga och stiliga toastmasters som höll stämningen på topp bland våra drygt 30 gäster.

Allt som allt blev det den bästa dagen i våra liv, allt blev precis så där perfekt som man inte vågar förvänta sig att det ska bli!

/Fru Adell

• Svar på tråden Herr och Fru Adells bröllopsbilder!
  • La Paloma

Jättefint Kanonhärliga bilder.
    Grattis och lycka till i framtiden!!!

• A n n i s e n  25/8-07

Stort grattis, vacker klänning

• TEL

Vilka häftiga färger! Grattis!

• Duchess

Helt fantastiska färger! Jag är kär! :)

Vi verkar ha delvis samma smak (jag hade också en orangeröd bukett, och vi bjöd på ett Errazuriz-vin :))

• Fru Adell

Duchess: jag har bara provat rosévinet, men det kanske finns fler Errazuriz som man borde prova?

Buketten hade jag från början tänkt göra själv, men det blev lite för stressigt så jag lät en florist göra den i stället, och det blev exakt som jag hade tänkt mig!
    Har du bilder på din kanske?

• Duchess

Jag kan å det varmaste rekommendera Errazuriz Chardaonnay Sauvignon Blanc, alltså ett vitt Errazuriz. Vi serverade det till förrätten på vårt bröllop (bruschetta med kräftröra, lime-och paprikasirap samt örtsallad) och det blev en riktig hit!

Såhär såg min bukett ut:
    farm2.static.flickr.com/1143/931957388_7d18699d98.jpg

• Fru Adell

Duchess: oooh så fin! Och självklart gillar jag färgerna!

• Fru Adell

Ska prova vinet vid tillfälle!

• Fru Adell

Vill ha fler komplimanger

...eller "puff" som man också kan skriva...

• Petra74

Grattis!
    Underbara bilder!
    Idag är det min tur att bli fru!

• Madelensh

Åh vilken snygg klänning och buketten var jättehäftig, din mans kläder var skitsnygga, ska visa dom för min man, då blir han nog lite avis
    Lycka till!!

• Madelensh

Petra 74: Åh va roligt, jag gifte mej för 4 veckor sedan, det var en helt underbar dag, det kommer nog bli minst lika underbart för er.

• Fru Adell

Petra74: grattis frugan!

Madelensh: tack tack! Ja det är svårt att hitta snygga och roliga herrkläder i butikerna... och vi tyckte det passade med något lite annorlunda till min icke-traditionella klänning. (plus att han hade den där kostymen hängade i garderoben )

• aim

Fru Adell:
    Ett jättegrattis. Jättekul att se er dag. Och era kläder var underbart vackra

• Tutik och Prasart

Hej!

Vilka fina bilder på er två.
    Lycka till i framtiden.

Svar på tråden Herr och Fru Adells bröllopsbilder!