Herr och Fru Adells bröllopsbilder!
För att inte röja min hemliga identitet här på BT har jag tillfälligt bytt signatur!
Bilder från vår alldeles fantastiska dag finns på www.johanadell.com
Kläderna är hemsydda, (brudgummens kläder är dock inte sydda speciellt till bröllopet) och det mesta annat är hempysslat.
Klänningen består av fyra delar: korsett, underkjol, klänning samt avtagbart släp.
Hårpyntet är gjort av tagel, ståltråd och pärlor.
Skorna är av märket rainbow och beställda i färg som matchar klänningen.
Vigseln ägde rum i St Sigfrids kapell i Växjö och festen hölls i Kronobergs slottsruin en kilometer därifrån.
Musik under vigseln var:
Ingångsmusik: Fields of gold (Sting) på piano
Solosång: Jag väntar... (Dan Andersson)
Solosång: At my most beautiful (REM)
Utgångsmusik/solosång: Fields of gold
Psalmer: Härlig är jorden, En vänlig grönska
Efter vigsel och kyrktrappspussar promenerade vi till slottsruinen där vi började festen med en stunds mingel på borggården.
Till välkomstdrink hade vi det mousserande vinet Codorniu och till detta snittar med pestomarinerade räkor, löjromsfylld laxrulle samt brännvinsost och oliver.
Till förrätt serverades smörstekt toast med chilimarinerade kräftstjärtar. Till detta drack vi vår absoluta favorit bland roséviner: Errazuriz cabernet sauvignon.
Till varmrätt bjöd vi på helgrillat lamm med tsatsiki färskpotatis, diverse grönsaker och fetaost.
Vin till detta: Wolf blass eaglehawk, cabernet sauvignon
Smålänningar som vi är (var) så bjöd vi på hemlagad ostkaka till dessert naturligtvis med nylagad hjortron- och jordgubbsylt!
Vi hade tre fantastiskt duktiga och stiliga toastmasters som höll stämningen på topp bland våra drygt 30 gäster.
Allt som allt blev det den bästa dagen i våra liv, allt blev precis så där perfekt som man inte vågar förvänta sig att det ska bli!
/Fru Adell