• Hs wife

Sånt som kan gå fel i kyrkan...

Kom och tänka på tokigheter som kan hända i kyrkan (eller annan plats såklart) under vigseln...

1) Min man och jag tog fel ringar från prästen...dvs jag tog min och han tog hans. Tog nån sekund för oss att fatta vad som var fel när vi skulle trä på varann ringarna...haha!
    2) Min man ville sätta på min ring upp och ner...har gravyr på utsidan av ringen så syns tydligt vad som är upp och ner, så jag fick upprepade gånger viska "upp-och-ner" innan han fattade ;)
    3) Min man hade tagit ned sin ring en storlek innan bröllopet så när jag skulle trä på hans ring så tog det stopp. Fick inte på den...alla fick ett gott skratt medans han verkligen kämpade för att få på sig den själv (jag gav upp).

Mest "ring-klanteri" där...nån som har nåt annat skoj :)

(utan att skrämma upp er som fortfarande har den bästa dagen nånsin framför er...) :)

• Svar på tråden Sånt som kan gå fel i kyrkan...
  • Fru Henax

Jag kom inte ihåg min mans namn... han har tre förnamn och efter det första tog det TVÄRSTOPP! Försökte flera gånger innan det blev rätt...! Gjorde dessutom att jag mer eller mindre stod och asgarvade där framme, troligtvis pga jag skämdes!

En annan grej som hände var att bebisarna började GALLSKRIKA när kyrkporten öppnades och säckpipan började ljuda! Föräldrarna fick snabbt springa ut med de hysteriska bebisarna, sen in igen för att åter rusa ut när det blev dax för säckpipesolo, tillbaks in kyrkan och sen ut igen innan utmarschen!
    Barnen var verkligen helt förskräckta! Stackarna!! Hoppas detta trauma gått över för dem nu!

• scottishwife

får ta att låta sonen lyssna på lite säckpipa hemma innan det är dags för oss nästa lördag. han är iofs van eftersom han är halvskotte

ringarna borde inte bli ngt problem vi har olika och spelar ingen roll vilket håll den ska på.

ja tänk om jag skulle glömma hans namn *asgarv* kanske går lika bra med ett ex namn.

hoppas fler skriver så att jag vet vad vi har att vänta oss

• Vernalis

Jag hade haft ringen på mig under fotograferingen och glömde ta av mig den när vi kom till kyrkan. Precis när första tonerna från orgeln klingade väste min man "Ringen!" och jag fick slita av mig den.

Jag fick hjärnsläpp precis efter att prästen sagt "tills döden skiljer oss åt" så det dröjde en stund innan mitt närminne processat hans munrörelser och kommit fram till vad han sagt så jag kunde upprepa det. Det lät nog som att jag tänkte leva för evigt!

Min man hade helt förträngt att han skulle få ett papper (vigselbeviset) så han hade diskret panik framme vid altaret, viskade till mig "Vad ska jag göra med det här? Ska jag lägga det här när vi går ut?". Jag behöll lugnet och viskade tillbaka att allt var som det skulle!

Allt gick jättebra, ingen av gästerna märkte något mer än att de tyckte att jag låtit lite tveksam i slutet av löftena.

Svar på tråden Sånt som kan gå fel i kyrkan...