• Lelle84

pengar

hur långe har ni sparat till ert bröllop och hur mycket vare mån

• Svar på tråden pengar
  • Lady o Lufsen

...en "tricky" fråga...

Hur mycket man KAN spara/ mån. beror ju på övriga omständigheter som man måste anpassa sig efter...

HUR LÄNGE man måste spara beror ju på vad man bestämmer att bröllopet max. får kosta...

Inget du blev klokare på, jag vet...

• Lelle84

undra mest hur mycket andra har sparat å hur långe

• Humma 11/8

Vi har sparat 100000:- under ett års tid och lagt in vår skatteåterbäring... Per månad har det väl blivit runt 6000:- - 7000:- ungefär!

Men man får nog börja i andra änden när man ska lägga budgeten för bröllopet! För se vad som är rimligt och sedan lägga ut post för post!

Lycka till!

• Joleen

Under en period på några månader har vi sparat 10 000 kr/mån. Vi gifter oss inte förrän om 8 månader drygt men har redan sparat ihop 80% av budgeten, detta är på grund av att jag ska börja plugga och bara kommer ta studiebidrag och jobba brevid.

Vårt bröllop kommer kosta ca 60-70 000 kr. Ej inkluderat bröllopsresa.

• Berner

Vårt bröllop kostade ca 20000-25000:- inkl allt
    Då hade vi det enkelt hemma i trädgården, buffe´,gratis fotograf,"bara"36 gäster...
    Det går att få betydligt billigare och givetvis dyrare också.
    Allt beror på var man lägger ribban.

• Joleen

Räkna på hur mycket ni kan lägga undan per månad, hur mycket ert bröllop kommer kosta och hur lång tid det tar att spara ihop det med era förutsättningar.

Har ni båda fast heltidsjobb och inte några lån så kan ni säkert spara en del.

• Karis Annelie

Vi har inte börjat spara än, men vi kommer nog lägga sådär 5000 i månaden i ett halvår eller så... jag vill inte lägga ut alltför mycekt på en dag sådär, utan lägger hellre lite mer på en smekmånad nåt halvår efter... så kanske 30 000 på bröllopet och 40 000 på resa

Svar på tråden pengar