Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8 2007 deö 4

Hej tjejer! Skrev i en tidigare tråd men föll liksom bort lite grann en sväng men jag tänkte höra om jag får hoppa på här igen.

Här kommer lite fakta om mig och min m2b:
    Sofia o Magnus 27 resp 31 år
    Vigsel: Karlskoga kyrka
    Fest: Kupolen
    Klänning: En ljus champange-färgad kopia från Victoria Style, beställd från Kanacca. Axelband, pärlor på bysten. Drapering i fram samt ett kapellsläp.
    Färgtema: Mörkblått,vitt och silver

Det vi har kvar är placeringkorten, printa ut festprogrammen, bränna fler skivor med musik samt fixa priser till vår tips-promenad.

Helt sjukt att vi inte har långt kvar nu tjejer!

• lotta49

Hej! Jag insåg i dag att jag glömt ringa kantorn angående våran utgångs-marsch och nu hittar jag inte lappen, kommer inte ens i håg vad hon hette

Snacka om förvirrad alltså!

Sen är det mest bara finlirrr kvar. Känner jag mig själv rätt så kommer bridzillan i mig fram typ sista veckan

Jag och min m2b har vart tillsammans i 2 år och förlovade i ett.

• lotta49

Vi ska gifta oss i en kyrka men festen kommer att hållas på en restaurang som har en jätte-veranda på ca 250 kvm så vi hoppas att vi kan vara där ute.

Middagen kommer vi att äta inne men snacks, dryck, mingel och musik kommer att spelas där ute

• lotta49

ja, jag såg också att det skulle bli sämre. Dock vore det skönt om det inte är FÖR varmt.

Det är ju inge kul att gå runt i vacker brudklänning när det är typ 30 grader

Nä, 20-25 grader, sol med lite vita stackmoln så fotografierna blir snygga!

• lotta49

Vilka härliga resemål ni har bestämt er för.

Själv kommer vi inte iväg förrän maj nästa år men då bär det av till Malta och sicilien. Det blir en helg i Stockholm för oss veckan efter bröllopet där vi kommer att bo på Hotell Hellsten som jag fick tips om här.

Skulle gärna ha åkt efter bröllopet men vi har en liten här hemma som blir 4 månader när vi gifter oss så därför väntar vi.

• lotta49

Hej tjejer! Jösses Noomi, han verkar ha fått sig en riktig omgång på krogen. Väldigt respeklöst av kompisarna tycker jag, man skall väl komma ihåg sin svensexa i alla fall, eller?

Min m2b skall åka på sin svensexa nästa lördag, den blir också lite sent eftersom han har jobbat massor och inte varit ledig.

Denna svensexa vet han om men det han inte vet är att han skall bli kidnappad på onsdag också

Hoppas det går lugnt till eftersom han är en människa som just inte heller tål alkohol direkt, det vore ju inte så himla kul om han också kom hem full som ett ägg

Själv hade jag min hippa för 2 veckor sedan, det blev en kryssning med tjejerna med karaoke och utspökning, haha

Tänk er tjejer att i dag är det bara 13 DAGAR KVAR.... snacka om att det börjar närma sig nu.

I morgon skall jag tokshoppa skor till ena tösen, trosor till mig (gärna som håller in lite ) samt mer papper till festprogrammen. Sen är det lite annat smått och gott som tex geléhjärtan till favor-påsarna vi ska ha på festen m.m m.m

Skall sätta mig nu och göra klart kärleksboken till min älskling i morgongåva.

I morgon skall jag ringa sömmerskan som ska lägga upp min klänning.

Beställde den från Kanacca men den var typ 15 cm för lång, de måste ha missuppfattat mina mått fullständigt, i alla fall på längden

• lotta49

Hejsan! Här står det bara stilla just nu. Skulle sätta mig och ringa en massa i dag men telefonen var tyst som en mus. Efter 7 samtal med mobilen till telefonbolaget lyckades vi ordna allt men då vart det för sent att ringa så det får jag fixa i morgon.

Har varit utan förlovningsring nu i 3 veckor och de kommer inte att vara klara från putsning förrän den 24:de så då kommer vi att hämta även vigselringarna.

Dock har vi varit inne och provat dem redan så att vi inte skulle behöva göra några ändringar.

Kan bara säga att jag längtar tills jag får ringarna på fingret, guud vad härligt det ska bli!

En fråga?

Har ni andra skrivit någon presentation om gästerna och hur har ni i så fall skrivit?

Jag började med att skriva lite fyndigt om min släkt men sen blev det svårare och svårare eftersom man inte känner alla.

Vad skriver man om tex kompisens flickvän som man bara träffat en gång?

Jag har fått totalt idétorka och vet inte hur jag skall skriva längre

• lotta49

Louise77: Tack, nu har jag fått lite fler ideér.

Kan säga att jag har typ 45 personer kvar att skriva om men tar jag 10 om dagen så skall det väl förhoppningsvis gå ganska snabbt.

Vi blir ca 65 gäster

• lotta49

Än så länge är det bara till den 23:de vi ser

Vi får hålla oss till på torsdag, då borde vi få besked

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4