• Malin johansson

25/8 2007 deö 4

Märkte när jag skulle skriva att vår andra tråd stängts ner. Så därför börjar jag på en ny:)

• Svar på tråden 25/8 2007 deö 4
  • Thailands brud

jag tror min bukett kommer att bli tråkigt-........ Ska ha rundbunda rosor o olika cremefärgade nyanser och sidenband runt skaftet..helt färglöst Usch, vad svårt det är att bestämma sig..

• Nattson

Fin tårta madlin! Vi ska provsmaka tårtan på tisdag! Det ska bli spännande!

• madlin

fröken pixie: tack!

Nattson: ja den var riktigt fin, får se hur hon lyckas - litar på henne, hon gör så vackra tårtor i övrigt. Mums för provsmakning, det har vi redan hunnit med *ler*

• madlin

Thailands brud: hm... ja då har jag "tråkig" bukett jag med då. Men enkelt är fint!
    Min bukett blir i vita rosor, och så blir det någon form av silverdetalj i buketten, grått lindat band på skaftet. Less is more.....

• A n n i s e n  25/8-07

Madlin
    finfin tårta.

MrsMoreira
    Det är en kvinna som har öppnat eget som är kock & konditor som gör vår tårta. Den kommer vara vit i minst 3 runda våningar, mitt partiet kommer vara gammelrosa. Runt varje våning kommer det vara vinrött sidenband och texasstrå som fästs med pärlor. Från översta lagret och neråt kommer det klättra vinröda rosor i sugarpaste med pärlor i samt kommer det vara äkta gröna blad från rosor...Ska bli spännande att se...

Min bukett kommer vara mkt färg i, mörkröda stora rosor, lite knoppar från rosor, cerisa rosor som ser ut som pioner, ljusrosa bulliga daliorm limegrönt bibendum, stora vikta blad i ytterkanterna (minnes ej vad de heter) över kommer det gå ngt texasstrå fäst med pärla och runt lite av stjälkarna kommer det vara vinrött sidenband (att håll i ) fästs med pärlor...haha det blir nog inte less is more för min del Kände att jag ville ha ngt mer än en enkel bukett, även om jag tycker att det kan vara fint också...

• Stina augusti

MrsMorelia: jag vet, jag jobbar också fram till bröllopet, har bara tagit ledigt på fredagen innan... Har också nytt jobb och kunde inte ta mer (eftersom vi är på bröllopsresa efteråt). Men det SUGER verkligen. Inte för att det kommer vara en miljon saker kvar att fixa, utan mer för att man vill varva ner! Jag vill liksom inte stå i kyrkan och tänka "Gud, skickade jag det där mailet..?" Men nu är det som det är, det är inte så mycket att göra.

Kommer någon av er ha lysning?

• madlin

Våran vigselförrättare tipsade oss att höra oss för hos ordförande på hembygdsgården där vi gifter oss om vi kunde få låna deras tält i nödfall (ett tält som står uppbyggt på gården) om vi får dåligt väder under vigseln. Efter en hel dags ringande får vi äntligen tag på honom, och då klämmer han i med att han vill ha 500 för användadet isåfall.

Tycker de är lite ful stil, de utnyttjar oss lite i vår situation...

Jaja, jag blev rätt arg och sa att då fick det vara. De fick plocka ner det före bröllopet i så fall, så vi får plats med vårat egna som vi då köper istället. BAAAH!

Så nu ska jag imorgon ut o jaga stort partytält. Hellre lägger jag ut pengar på eget tält som jag kan ha nytta av sen än pengar som kanske rentav är bortkastade på ett fult tält av en snål förening.

Kanske inget o bli ilsk över och småsummor, men det är själva principen! *morr morr*

Har fixat kökspersonal och imorgon ska jag plocka ut massa pengar och fixa pengakuverten som ska ges till divere tjänster under bröllopet. Det har blivit den största posten på vårat bröllop sen vi valde att dela upp buffén sen krånglet med cateringen.

Tjänster: Kökspersonal, Restaurangen som hjälper till med delar av buffén, Tårttjejen, Solisten, Gitarristen, Fotografen, Trubaduren, Frisören och tjejen som ska fixa manikyr på mig o sambon.

Ska bli så skönt o ha pengarna klara till dessa, vill inte haffsa i sista stund då jag tänkt fixa tack-kort o lägga ner pengarna i.

• Little Mermaid

Grrr, pratat med min mamma i telefon precis. Hon undrar varför vi har gjort festprogram o.dyl själva, bestämt meny osv. "Är det inte kul med lite överraskningar? Varför ska man göra allt själv?" Svarade att hela festen blir en överraskning. Vi har ju ingen aning om vilka som ska hålla tal, spexa osv. Men jag fick ändå känna mig som värsta bridezillan, som inte låter folk hjälpa till. Kanske om någon erbjudit sig så... Det är väl ändå det vanligast att brudparet gör egna festprogram och vigselprogram, bestämmer menyn osv? Mamma kunde inte förstå den här "nya" sortens bröllop. Kan inte hjälpa att jag känner mig lite nere nu...
    Ville bara skriva av mig lite. Är det fler som har fått kommentarer i denna stil?

• madlin

Little Mermaid: jo, jag har också fått kommentarer liknande det som du fick av din mamma. Men jag är rädd att det inte blir som man vill om man lägger dessa poster i händerna på föräldrar o nära som vill hjälpa till... Jag ser det som du, festen i sig blir ju en överraskning hur den kommer te sig, med ev. spex o tal och sådär.

Har verkligen dragit en markant gräns, det är vårat bröllop och så här vill vi ha det - även om vi axlar det mesta själva, med hjälp av inköpta tjänster från folk som kan sin sak.

• Little Mermaid

madlin: Helt rätt det du skriver. Vem hade dessutom kunnat hinna med ett snyggt, innehållsrikt festprogram nu när et bara är lite drygt två veckor kvar? Vi har hållt på sedan i mars! Irriterande ändå att framställas som bridezilla, när jag själv tycker att jag är långt ifrån det.

Fast man får väl bara vänja sig. När vi berättade att vi skulle till Borneo, har vi fått massa ah och oh från vänner och kollegor. Min mamma sa "oj, vad långt. Är det inte risk för tsunami där?" Tjoho! :-/

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4