Inlägg från: madlin |Visa alla inlägg
  • madlin

25/8 2007 deö 4

Noomi: det tror jag absolut!! :) Är er vigselförrättaren känd iom hon varit med på tv?

• madlin

Godisbuffé! Åååh, skulle inte vara helt dumt! Undrar vad den blivande maken säger om det?

Godisråtta som man är... vore lite kul med godisbuffé då vi ändå ska ha massa snacks och sådant till kvällen när själva festen börjar. Man behöver ju inte ha massvis med olika godissorter heller, utan favoriterna.

Vad kör ni för vaser? Hmm...

• madlin

A n n i s e n 25/8-07: ahaaa... samma vas som vi har till dukningen då! Hmm.. ja.. ska kika lite på IKEA och ÖB, vill gärna ha några andra vaser till godiser - som rymmer lite mer

Tror ni dessa två (två olika storlekar att variera med för att få höjdskillnad) funkar?
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/86933500

• madlin

Thailands brud: ja nu hittade du hit :) Ska ni gifta er i Thailand iom ditt nick?

• madlin

Thailands brud: aha, på så vis! :)

• madlin

Fy sjutton va ont i fingrarna jag har ni efter ha gjort klart nästan alla programmen. Har fäst ihop dom med nål och organzaband så det började redan göra ont efter hälften ;)
    Nu ska jag bara knyta sisådär 25 till och sen är de färdiga! Men de får bli imorgon, fingrarna är rätt bortdomnade för sånt pill nu.

Thailands brud: inte sjukt nervös men ibland blir jag rätt nipprig och funderar om man ska blåsa av allt *s* Men blir väl mer o mer ju närmare vi kommer :)

• madlin

Theresekarlsson: vi skrev ut hela vår bröllopsmeny, med buffé, tårta och dryck som serveras.

Noomi: ha ha!! Inbjudningarna var lite snällare för oss tack o lov - så det kändes inte så jobbigt då, men igår satt jag o svor som vet inte vad. "Jag gifter mig bara en gång!! .... fast.. skiljer vi oss och jag träffar någon ny.... ja då får vi fasen bara förlova oss!... eller... så får han vara snuskigt rik så jag kan anställa personal som gör sånt här åt mig under bevakning av mig." HAHA!

Linda Brud0708: japp, värdinna får en söt liten TACK-bok, fin choklad och ett smycke. Sedan vägrar vigselförrättaren ens ta emot bensinpengar så vi ska köpa något åt henne istället som tack för hon ställt upp.

Nattson: ja, jag trodde de inte skulle bli så farligt. Men nu är det bara lite knytningar och ett glatt humör mindre kvar. Sicket pill!

• madlin

Noomi: tror du? haha! Ja, får verkligen fälla en knösus om jag skuljer mig ;)

Lunchen gick bara fint! Hon var jätterar och hade massor av frågor som hon bombarderade oss med så man knappt han äta upp. Fick hennes mail så det var bara o kontakta henne om vi ville ha löften, hon sa att hon gjorde som så att ville man ringväxla och ha löften mitt i det själva lagstagdade så gjorde hon paus och tryckte in det så det blev som man ville ha det.

Vår ceremoni:

----------------------------
    Ingångsmusik
    Canon in D ? Pachelbel

Välkomsttal där hon berättar lite om oss och varför vi står där för att ta steget.

Solosång
    ?Utan dina andetag?

Dikt som hon läser upp, Nils Ferlin

Vigselakt, (ev. löften) ringväxling och en oskyldig puss

Solosång
    ?Aldrig ska jag sluta älska dig?

Tal där hon avslutar vigselakten med "förmaningens ord"

Utgångsmusik
    I do ? Paul Brandt
    ----------------------------

Får se om vi ska ha med några löften eller inte. Blir rätt långt ändå som det är.

• madlin

Noomi: haha nåt sånt! ;)
    Nä.. minns inte riktigt vad hon sa, men det var något att vi inte skulle glömma våra löften jämtemot varandra och sådant.

• madlin

Vi beställer tårta från en privattjej som gör har det som hobby, jätteduktig är hon! Exprimenterar mycker med sugarpaste och nu har hon fått en nöt att knäcka - vår tårta kommer se ut som ett inslaget paket med en stor rosett i mitten.

Har visat ett exempel och ritat svarta duttar på snöret för där ska det vara silverdetaljer.
    jerpadesign.com/up/cake.jpg
    Tårtan kommer vara vit, med svarta band och silverdetaljer.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4