Inlägg från: Little Mermaid |Visa alla inlägg
  • Little Mermaid

25/8 2007 deö 4

Nu har vi printat och vikt festprogram för hela slanten. Vad mycket papper det blir. Phu! Sen är det ju vigselprogram också...

Vi har vår bröllopsfest på en restaurang och jag är glad att jag slipper bestyren runt dukningen. Att vika servetter till alla låter jobbigt. *öm i fingrarna efter vikningen av alla festprogram*

Idag har jag bokat en tjej som ska fixa mina naglar samt ringt ett fotvårdsställe och bokat pedikyr till dagen före bröllopet. Lite lyx inför den stora dagen skadar inte. Ska ni andra göra några behandlingar?

• Little Mermaid

Igår träffade vi prästen. Det började inte så bra, eftersom hon hade glömt att vi skulle träffas. Kändes ju inte riktigt lovande. Vi fick iaf till en träff (hade ju kört från Göteborg till Orust) och hon visade sig vara jättetrevlig! Jag tror att det blir en jättefin ceremoni. När vi stod där och övade kändes det verkligen att det är väldigt nära nu. Pirrigt!

Nu kan vi börja print vigselprogram också. Hur många psalmer resp. solosånger ska ni andra ha. Vi har bestämt oss för två psalmer och två solosånger.

• Little Mermaid

Någon som har lust att lägga in sin checklista inför bröllopsdagen här? Vore bra att se om man missat något...

• Little Mermaid

Kolla på s. 24 eller 23 i denna tråd. Där finns en länk.

• Little Mermaid

Annisen 28/8 07: Hur ser din klänning ut? *nyfiken* Själv ska jag ha en KiK. Provade den tidigare ikväll och den känns fortfarande kanon!

Idag är min kille ute på svensexa. Undrar när han kommer hem inatt.
    Själv ska jag ta ett glas vin och njuta av ett avsnitt "Sex and the city". Såg på "Min bäste väns bröllop" förut. Måste ju komma i stämning. Kan rekommendera filmen "The wedding date". Mysig!

• Little Mermaid

Noomi: Tack! Jag är jättenöjd! Vad ska du ha för klänning?

(Ni har säkert redan visat förut, men jag har ju inte hängt med från början...)

• Little Mermaid

Noomi: jättesnygg! Vad kostar den som ny?

• Little Mermaid

Nu sitter vi och sätter ihop festprogram och viker vigselprogram. (Fast jag smet iväg en stund till datorn). Mysigt att pyssla tillsammans.

Vet inte hur smart det var att bestämma sig för att knyta ihop 65 festprogram med sidensnören... Men fint blir det!

Någon som kan lägga upp sin checklista inför bröllopsdagen?

• Little Mermaid

Låter vackert med ingångsmusik på fiol. Hade önskat att vår utgångsmusik hade spelats på fiol. Vi ska ha Äppelbo gångmarsch och även om den är fin även på orgel, så gör den sig helt klart bäst på fiol.

• Little Mermaid

Vi kommer att ha en ammande bebis med på festen, men annars är det bara vuxna. Ser fram emot det hela jättemycket!! Både vigseln och festen. Längtar redan efter att få äta vår smaskiga meny (provsmakade i somras).

Måste fortsätta med festprogrammen... 25 klara, 40 to go.

• Little Mermaid

Idag ska jag ner till stan och fixa de sista inköpen; mer sidenband, ett armband till mig, present till solisten mm. Ska ni andra köpa en morgongåva till mannen? Har lite idéer...

• Little Mermaid

TEL: ser ju lovande ut. Inget hagel eller drivis så långt ögat når.

Låter häftigt att ha bröllopsfest på ett vattenmuseum! Har ni någon bröllopshemsida?

• Little Mermaid

Grattis Thailands brud! Vad är det för jobb?

• Little Mermaid

Vi åker ju iväg efter bröllopet på vår bröllopsresa, så vi får vara kvar i bubblan ett tag till. Känns skönt!

Ser fram emot att vara gift!
    Trots att det är kul med planeringen runt ett bröllop, måste jag säga att jag är rätt nöjd med att lämna det bakom mig. Det finns ju så mycket annat kul! I höst ska jag t.ex. gå en scrapbookingkurs med några kompisar. Det blir kul!

• Little Mermaid

Har ni morgongåvor till era män?

Har beställt boxers med text, mest som en kul grej.

• Little Mermaid

Idag hämtar vi ringarna som varit inne för upputsning. Känns skönt att få ta på sig förlovningsringen igen. Jag har gått och känt efter på det fingret hela veckan, har känts som om man tappat den.

Vi ska fixa lite skumpa inför lördagen också, som vi kan ha när vi fixar oss på morgonen, han hemma och jag hos frisören. Det får bli ltegrann bara, mest för att lyxa till det lite.

Vi har några festprogram kvar att binda ihop, men vi ska köpa en rulle band till idag och ordna det.

Imorgon hämtar min kille ut sin frockcoat och jag ska fixa naglarna. På kvällen ska vi öva med vår lilla brudnäbb.

Snart smäller det!

• Little Mermaid

Vi har fått hjälp av en kille, som tävlingsdansar, att sätta ihop en dans till "Unchained melody". Vi övar och övar och hoppas att det ska se bra ut på lördag. Det kommer att bli lite valslåtar efteråt, så vi har övat lite vals också. Det blir fuskvarianten.

• Little Mermaid

Hej!

Vi sover i Handelsmans Flinks bröllopssvit, dvs det lilla hus som ligger precis vid havet. Mysigt!

Idag ska jag fixa naglarna, precis som flera av er andra. Imorgon blir det ögonbyn om ska fixas och pedikyr. Vilken lyx!

Vi åker upp till Flatön imorgon, så ikväll blir det väl till att att packa. Vi ska ha brunch dagen efter för våra gäster. Jag vet inte riktigt vad man ska ha på sig då. Hoppas att det blir en riktigt fin och solig helg.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4