Inlägg från: Louise77 |Visa alla inlägg
  • Louise77

25/8 2007 deö 4

lotta49- vi har skrivit om varje gäst, men det var verkligen ett hästjobb, som tur är så har vi bara 30 gäster, kanske inte så bara, men många verkar ju ha 50-70 st och då blir det nästan dubbelt så jobbigt =)
    Vi skrev lite om varje gäst, ska visa några exempel:

Camilla? Brudens barndomsvän. Sko och väskgalen resesäljare som helst dricker Moêt. Ses ofta i en eller annan maskin på gymmet. Sambo med Calle.

Peter- Klädfanatisk djurgårdare som alltid börjar dagen med en hejjarramsa. Jobbar med lås. Sambo med Anna.

Dom vi inte kände så väl fick en liten kortare presentation, men något vet man ju om de flesta.

• Louise77

HEj tjejer!

Nu är det verkligen snart dags, overkligt!!
    Känns som om allt börjar falla på plats. Träffade prästen igår och övade, han verkar toppen! Vi kommer att ha 2 psalmer och 2 solosånger. Vad ska ni har för musik? Detta ska vi ha:
    Ingång: A trumpet voluntry
    solo: Come what may
    psalm: Nu tackar Gud allt folk (finns både en svensk och engelsk verison, gästerna sjunger på sitt egna språk)
    psalm: En vänlig grönska
    solo: Om du behöver mig
    Utgång: Klinga mina klockor.
    Vad ska ni andra ha?

Imorgon ska jag klippa och slinga håret, samt göra provuppsättning, skoj skoj! Träffade min frissa idag, hon har en massa tankar, verkar som om att jag ska ha lite löshår. Vad betalar ni för er håruppsättning? (ni som ska ha).

• Louise77

kluddan- jättefina solosånger!

• Louise77

puhs kusin- vi var också inne på att ha gotländsk brudmasch, men ändrade oss. Har du/ni anknytning till Gotland? Den är jättefin!

• Louise77

wicks- välkommen hit, jag har inte heller varit här så länge, men det är lika trevligt för det
    Vart ska du gifta dig nånstans?

Vad har du kvar att göra? Jag har mest småpysselsaker kvar, tänkte försöka fixa det mesta i helgen. Har också musiken kvar att fixa, och det kan ju bli ett ganska stort jobb.
    Hur gör ni andra med musiken? Ska ni ha liveband, eller nått annat?

• Louise77

Hej tjejer!

De har varit och hämtat min älskling också, jag var hos frissan och han var hemma med lilltjejen. Han hade tydligen varit lite förvirrad och undrat hur han skulle fixa barnvakt lite snabbt, men min syster stog bakom dörren, redå för barnpassning

Ja tänk, bara en vecka kvar. Herregud, så läskigt. Får små nervösa stunder nu och då!

Therese- smarrigt med libanesisk mat, det fick jag på min möhippa förra veckan.

Ja, på vänster sida stod jag när vi övade.

Hej hopp!

• Louise77

Jossposs- förstår att du känner dig lite stressad. Hoppas ni är lediga veckan som kommer. Det kommer dock gå bra. Du får be nära och kära om hjälp med allt i ladan och börja skriva något om gästerna. Skriv om ett tiotal om dagen är nog bra, för man blir lätt trött på att hitta på bra saker om man har får många att göra på en gång.

• Louise77

Kollade precis vädret till den 25. REGN! usch usch, vill verkligen inte det!!

• Louise77

Hej tjejer!

Min blivande kom hem 03.30 och trodde visst att jag vid den tidpunkten var jätte intresserad om hur haft det Det blev e massa ja ja, kul kul från min sida =)
    Han har knappt vaknat ännu, men har visat ett fotavtryck som han har på ryggen. Han fick bla ha en match i thaiboxning mot en tjej, och hon fick in en bra spark så nu ser man hennes tår, jaja, han repar sig nog i veckan. Han var huir som helst supernöjd med dagen, och faktiskt inte allt för onykter när han kom hem.

Ja regn ser det ut att bli, men det hinner ju ändra på sig, prognoserna som är en bit in i framtiden är ju inte riktigt att lite på , men ett paraply ska vi nog införskaffa.

Nattson- skönt att febern gett med sig lite, hoppas du blir helt frisk nu!

Elle83- jag längtar också efter mina ringar, ska hämta dem på torsdag, de putsas just nu.

Gällande barn så ska vi inte heller ha med några. Vår 1 åring ska vaar med i kyrkan, men sen ska hon sova hos en jobbarkompis till mig.

• Louise77

lotta49 - härligt att att tårtorna ordnade sig så fint!

madlin. tack för tipset om balsam, det hade jag inte haft en tanke på!

Thailands brud - oj va tråkigt! 3000 är ju jätte mycket, vad sa ni till dem? Blir lite nervös nu, vi ska hämta blivande mannens kläder imorgon fm. Hoppas att de är bra iaf.

Wicks- det kommer ordna sig, ni hinner med allt som är viktigt!

Noomi- jag gjorde naglarna i tisdags, håller med dig, det känns lite skumt, och svårt att göra saker, har du försökt skriva sms ännu??

Vi har inte så mycket kvar faktiskt
    Fredag:
    * Lägga in chokladbitar i askarna.
    *köpa lite nezeril till skruttan och lämna hennes saker till barnvakten, så att allt finns där.
    *Åka till festlokalen och lämna in festprogram, favors och installera stereon
    * Hämta sambons kläder.

Lördag
    * fixa håret
    * sminkas
    * fotograferas
    * Hämta blombukett
    sen så är det bara lite småsaker efter det, saker som att gifta sig och njuta av festen

• Louise77

HEj hej tjejer!!

ja Noomi, sms är ingen lekstuga nu för tiden!!
    Imorgon är det dags, joohoo! Börjar känna mig nervös, på ett glatt och pirrigt sätt. Kan knappt äta, men men, det ordnar sig, klänningen kanske sitter lite bättre!!

joohoo!!

• Louise77

ja, lycka till allihop!
    Dags för sista natten som "fröknar"

• Louise77

Hej tjejer!

Jag ser att ni haft det lika underbart som vi!! Allt gick helt perfekt och vi höll tidsplanerna. Cermonin i kyrkan var super fin och nästan alla grät. Min pappa och bror var nästan värst. Jag kunde in hålla min hand stilla så brudbuketten skakade =) Brudbuketten som jag glömde hemma när vi åkte till kyrkan :-O men som vi han åka och hämta som tur var, det var nog det enda lilla missödet, men det ordnade ju upp sig.

Festen och maten var helt underbar och bröllopssviten också, champagne, jordgubbar och choklad fanns på plats. Tänk att man har så fina vänner och familj!
    Ja, nu ska det packas, för imorgon bitti bär det av till skiathos för Fam S

• Louise77

Hej tjejor!

Nu har vi kommit hem från vår bröllopsresa på Skiathos. Vi hade det hela fantastiktm god mat, bra hotel, lilla loppan trivdes som fisken i vattnet men så kallt det är här hemma.
    Har lite svårt att fatta att jag är gift, men så fort jag ser på min ring så får jag en varm, lycklig känsla i kroppen, jag e liksom fru S, och vi är nu familjen S, känns så härligt.
    Idag när vi kom hem stod det en stor bukett med rosor i en vas utanför dörren och ett litet kort där det stod Välkommna hem familjen S, önskar farmor. Tyckte att det var så gulligt att hon åkt hem till oss och lämnat dem så att de fanns där när vi kom hem, hon e gullig hon min lilla farmor.
    I morgon är det dags för jobbet igen, efter 7 veckors ledighet, känns både skoj och jobbigt, men det har varit jäkla skönt att vara ledig!!

Lägger in en länk så kan ni se några bilder på oss på bröllopet, har ännu inte fått fatt i så många bilder från vänner och familj.
    www.familjeliv.se/hem/louise_77/galleri.php

• Louise77

Hej tjejor!

Nu har vi kommit hem från vår bröllopsresa på Skiathos. Vi hade det hela fantastiktm god mat, bra hotel, lilla loppan trivdes som fisken i vattnet men så kallt det är här hemma.
    Har lite svårt att fatta att jag är gift, men så fort jag ser på min ring så får jag en varm, lycklig känsla i kroppen, jag e liksom fru S, och vi är nu familjen S, känns så härligt.
    Idag när vi kom hem stod det en stor bukett med rosor i en vas utanför dörren och ett litet kort där det stod Välkommna hem familjen S, önskar farmor. Tyckte att det var så gulligt att hon åkt hem till oss och lämnat dem så att de fanns där när vi kom hem, hon e gullig hon min lilla farmor.
    I morgon är det dags för jobbet igen, efter 7 veckors ledighet, känns både skoj och jobbigt, men det har varit jäkla skönt att vara ledig!!

Lägger in en länk så kan ni se några bilder på oss på bröllopet, har ännu inte fått fatt i så många bilder från vänner och familj.

• Louise77

Hej tjejor!

• Louise77

ojojoj vad det blev många inlägg

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4