25/8 2007 deö 4
fröken pixie: tack!
Nattson: ja den var riktigt fin, får se hur hon lyckas - litar på henne, hon gör så vackra tårtor i övrigt. Mums för provsmakning, det har vi redan hunnit med *ler*
fröken pixie: tack!
Nattson: ja den var riktigt fin, får se hur hon lyckas - litar på henne, hon gör så vackra tårtor i övrigt. Mums för provsmakning, det har vi redan hunnit med *ler*
Thailands brud: hm... ja då har jag "tråkig" bukett jag med då. Men enkelt är fint!
Min bukett blir i vita rosor, och så blir det någon form av silverdetalj i buketten, grått lindat band på skaftet. Less is more.....
Våran vigselförrättare tipsade oss att höra oss för hos ordförande på hembygdsgården där vi gifter oss om vi kunde få låna deras tält i nödfall (ett tält som står uppbyggt på gården) om vi får dåligt väder under vigseln. Efter en hel dags ringande får vi äntligen tag på honom, och då klämmer han i med att han vill ha 500 för användadet isåfall.
Tycker de är lite ful stil, de utnyttjar oss lite i vår situation...
Jaja, jag blev rätt arg och sa att då fick det vara. De fick plocka ner det före bröllopet i så fall, så vi får plats med vårat egna som vi då köper istället. BAAAH!
Så nu ska jag imorgon ut o jaga stort partytält. Hellre lägger jag ut pengar på eget tält som jag kan ha nytta av sen än pengar som kanske rentav är bortkastade på ett fult tält av en snål förening.
Kanske inget o bli ilsk över och småsummor, men det är själva principen! *morr morr*
Har fixat kökspersonal och imorgon ska jag plocka ut massa pengar och fixa pengakuverten som ska ges till divere tjänster under bröllopet. Det har blivit den största posten på vårat bröllop sen vi valde att dela upp buffén sen krånglet med cateringen.
Tjänster: Kökspersonal, Restaurangen som hjälper till med delar av buffén, Tårttjejen, Solisten, Gitarristen, Fotografen, Trubaduren, Frisören och tjejen som ska fixa manikyr på mig o sambon.
Ska bli så skönt o ha pengarna klara till dessa, vill inte haffsa i sista stund då jag tänkt fixa tack-kort o lägga ner pengarna i.
Little Mermaid: jo, jag har också fått kommentarer liknande det som du fick av din mamma. Men jag är rädd att det inte blir som man vill om man lägger dessa poster i händerna på föräldrar o nära som vill hjälpa till... Jag ser det som du, festen i sig blir ju en överraskning hur den kommer te sig, med ev. spex o tal och sådär.
Har verkligen dragit en markant gräns, det är vårat bröllop och så här vill vi ha det - även om vi axlar det mesta själva, med hjälp av inköpta tjänster från folk som kan sin sak.
Little Mermaid: haha jaa.... det verkar alltid vara så, när man skaffar barn, hus, gifter sig osv osv.. så har alltid folk invändningar och kommentarer.
Ruska av dig och be dom hålla inne med sådana kommentarer i fortsättningen om de inte kan acceptera erat val.
Du är ingen bridezilla! Absolut inte! Skulle inte heller vilja överlämna program osv veckorna innan - man har ju planerat o strukturerat upp allt månader i förväg.
Little Mermaid: ja, det tycker du ska säga till din mamma. Visst, hon menar säkert bara väl - men även det kan gå en på nerverna ;)
Va snällt av dig, hoppas jag får tag i nåt tält imorgon.
Borneo låter underbart! När åker ni?
Vi står och velar mellan Brasilien, Malaysia o Maldiverna - alla är riktiga guldkorn så svårt att välja en.
Little Mermaid: då är det mer eller mindre bara att packa efter bröllopet då! Va roligt!! KL vill jag också till, vad jag läst om på resebloggar så har det varit riktigt fint där med och mycket att göra o shoppa.
Brukar läsa på ex. resedagboken.se (tror jag det är?) om andras resor - där kan man få mycket bra tips!
resedagboken.com var det!
moimukulatt: har också mycket kvar fastän det inte låter som så, vi ska ju även fixa halva buffén själva så det blir tight om tid sista veckan.
Idag ska vi iväg o köpa de sista prylarna iallafall - vad vi vet! Måste bl.a köpa en till vas till borden då vi fick möblera om och fick då ett bord extra. Jaga underkläder till mig, känns som man behöver sig extra ombyte om de ska bli varmt o fuktigt. Inte så bra luftkonditionering i klänningen nej ;)
Sen är de massa annat som kommit till, köpa dw band till filmkameran (inte en tanke på att köpa nya förräns nu!), penna till kärleksboken (morgongåvan), handdukar till toaletterna, en brödkorg (!!), tårtbestick och någon fin burk att fylla upp med lite godsaker i till vigselförrättaren. Hon var så bestämd med att hon inte ville ha pengar för reseersättning eller några presenter, men något litet vill man ju ge så då får de bli en fin glasburk som vi fyller med något gott i. Och så ska vi köpa godis som vi ska fylla i de jättefina syltburkarna i olika storlekar som jag fyndade igår. Mousserat hoppas jag systembolaget har inne det antal vi behöver, önsketänkande kanske ;)
Idag har vi varit o shoppat, blev en hel del! Men måste ner på stan på Måndag o fixa BH, mini-dw band till filmkameran och en guldpenna. Sen får de baske mig inte vara något mer vi ska köpa till bröllopet förutom mat o snacks då ;)
Blev en hel del godis iallafall så nu har vi 5 olika stora "syltburkar" (jättesöta) med godis, det blev toblerone, twix, blandade hårda karameller, "lakritsbollar" med nå peppar inuti och mjuka kolor.