Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8 2007 deö 4

Hej tjejer! I dag var jag och handlade allt så på onsdag blir det storbak.

Kan inte direkt säga att det flyter här. Kom precis hem efter ett misslyckat försök att kopiera all sidor till festprogrammen så nu får det bli till att printa.

Och som grädde på moset kommer jag hem till en sjuk hund som spytt och skitit ner i princip hela huset. det blir alltså vaknatt i kväll med påföljande veterinärs-besök i morgon.

Det är bara det att i morgon är det extreme makeover-dag för mig, först till sminkösen för provsminkning och sen till frissan så HELA dagen kommer att gå bort.

Börjar känna mig liite stressad just nu....

• lotta49

God morgon! ZZZZZZ.......... har inte riktigt vaknat än känner jag. Vovven var ju sjuk i natt och har kräkts så många gånger så jag tappat räkningen.

Väntar på att min underbara mamma skall komma. Hon tar med sig barnen och sjuk hund och åker till veterinären så att jag i lugn och ro kan uträtta mina ärenden.

Vad skulle jag göra utan mamma?

Ska ju som sagt till sminkösen i dag och jag vill inte heller ha någon änglalik makeup. Både jag och m2b är båda åt det rockigare hållet så därför vill jag ha make därefter.

Jag är i alla fall väldigt kräsen när det gäller smink och brukar sällan låta någon annan sminka mig så det ska bli väldigt intressant.

Jag vill i alla fall ha mycket fokus kring ögonen då jag tycker att de är i princip det bästa på min kropp

Gärna lite åt bronshållet kanske, det behöver inte vara svart.

• lotta49

Åh, kluddan vad typiskt! Hoppas ni hinner krya er lite innan lördag i alla fall.

I går blev jag en pangbrud!

Var i väg och fick verkligen en extreme makeover med sminkning och klippning och LÖSHÅR!
    Haha, både jag och min frisör som jag alltid går till blev lika överraskade bägge två. Hon brukar alltid klippa mig kort annars.

Jag vet inte om ni sett det men på vår hemsida har jag VÄLDIGT kort ljust hår.

Och nu sitter jag här med hasselnöts brunt hår med ljusa slingor i och håret går ner till bysten.

Sminkningen blev jag också nöjd med, ska dock be henne ta lite mer färg kring ögonen, tyckte jag ändå blev liite blek.
    I alla fall trodde jag inte min m2b skulle känna igen mig när jag kom hem.

Kan tala om att han inte kunde hålla tassarna borta på hela kvällen i går

i går började vi äntligen printa festprogrammen, har haft några återbud så det kändes lägligt att printa dem nu. Och i dag blir det ju som sagt storbak av tårtor.
    Mamma kommer vid 11 och hjälper mig sätta i gång.

Hur går det för alla er andra?

PÅ LÖRDAG SMÄLLER DET!

• lotta49

Vi ska sätta i gång med tårtorna nu på förmiddagen och som det ser ut nu har jag goda förhoppningar om att vi ska få ihop det.

Allt gick bra med vovven, vi tror att hon fått i sig choklad men allt är nu väl och notan hos veterinären blev inte så blodig som vi trodde.

• lotta49

Hej tjejer! Tog ett lite kaffe-break mellan tårtorna här hemma. Än så länge inga missöden

Jag och min m2b skall inte dansa vals utan vi ska dansa en tryckare till vår favoritartist.

Det blir Ozzy Osbournes "Here for you" Den är så himla bra och passar oss och handlar mycket om saker som vi varit med om.

• lotta49

5 klara, 2 kvar Får nog stå till ikväll men det gör ingenting, bara det blir gjort

Och nu är det äntligen spikat att det blir fint väder här hos oss på lördag och jag är såå lycklig!

• lotta49

Hej igen! Nu är tårtorna ÄNTLIGEN klara! Och det blev kanon så i morgon skall de dekoreras och köras till restaurangen.

Jag gör mina med sugarpaste vilket gör att de håller sig väldigt bra och är faktiskt nästan godare om de fått "stått till sig" någon dag.

Placeringskorten är klara, liksom bordsplaceringen (äntligen) och den sista handen läggs nu på festprogrammen.

Vårt färgtema går i midnattsblått,vitt och silver så vår dukning kommer att bestå av vita linnedukar och sen mörkblått tyll (tror jag det heter) som löpare.

På detta murgröna och vita kallor och massor med silverkandelabrar! Härligt nu när det är mörkt här om kvällarna.

Servetter i vitt och silver, placeringskort i antik-vitt och på varje tallrik en liten organzapåse i silver med 2 st geléhjärtan i varje.

Även massor med värmeljus i vackra glashållare på borden.

tror det kommer bli supersnyggt!

• lotta49

Vi kommer att sova på hotell, dock inte i sviten eftersom hotellet gjorde fel i vår bokning och lyckades boka in ett annat brudpar samtidigt

Så det blir ett dubbelrum för vår del men man ska ju bara sova där.

Helgen efter åker vi till Stockholm och bor på Hotell Hellsten, vi har beställt deras bröllopspaket och då kommer det att bli lite mera mys för vår del.

Har inte så gott om hotell i vår stad och jag har tidigare jobbat där vi kommer att bo så för oss är stället inte så där jättespeciellt.

Men de hade lediga rum till våra gäster så det fick bli det ändå

Jag lovar att fixa bilder till hemsidan så fort jag kommer åt.

• lotta49

JAAA,Jag !

Lustigt att det är många av oss som drömmer konstiga drömmar innan bröllopet.

I natt tex drömde jag att jag gifte mig med min m2b`s kompis och att min m2b var bestmen!

Ja, jag säger då det, tur att det bara är drömmar!

• lotta49

Ååh, vad jag är trött!

Fick printa och sätta ihop nya festprogram då tryckfelsnisse varit i farten, det kallar jag flyt

Det har varit full rulle här hela dagen och i morgon börjar allting om igen. Detta har vi kvar:

Dekorera klart tårtorna
    fixa det allra sista med programmen.
    åka till lokalen med alla grejer.
    hämta klänningen
    köpa skor till stora tösen
    köpa underkläder då de andra blev helt fel
    handla till brunchen på lördag och förbereda det.
    Åka till bolaget
    Hämta ringarna
    Montera upp partytältet till brunchen
    Ut och äta middag med våra gäster som kommer i morgon redan.

Det kommer säkert upp fler grejer som jag inte kommer på just nu men som sagt, den betas av sakta men säkert...

• lotta49

Hoho! Här kommer jag mitt i all röra

Tårtorna och alla festprogram,bordsplacering m.m m.m är på plats i lokalen och personalen håller som bäst på att fixa dukningen nu.

Ska hämta klänningen och sen ner till stan och hämta ringarna, åååh vad kul det ska bli!

• lotta49

Lycka till töser i från mig!

Har precis kommit hem efter middag med de gäster som anlände redan i dag. I morgon är vi inte sambos här i tråden utan någons fru!

Kram i massor på er!!!

• lotta49

Hej tjejer! Nyss hemkommen efter en helt otrolig dag!

Sitter och beundrar min fina ring som blänker så fint på mitt finger.

Vi hade kanonväder, kanonmat och massor med underbara gäster. Tipspromenad blev lyckad och vi höll tiden perfekt, det blev inga missöden förutom att ringarna knappt gick att på få eftersom vi hade svullnat upp av värmen. Men det gick till slut med lite våld

Det enda solket på vår annars så klara himmel var hotell-rummet som var en stor besvikelse. Slitet med trasiga väggar och mögel i badrummet så det kommer vi att ta upp när vi ska ordna med betalningen i morgon.
    Rummet var inte heller "preparerat" som det var lovat. Som tur var hade mamma ställt in en flaska skumpa och lite choklad annars hade det inte funnits någonting.

Nåväl, annars var dagen den bästa jag varit med om. Har lite svårt att tro att jag nu är fru, är så lycklig.

Mer info om vårt bröllop kommer att finnas på hemsidan tillsammans med bilder så snart vi kommer åt.

Hoppas ni hade en lika underbar dag som vi!

Kramar lotta49, numera fru!

• lotta49

OBS! Tårtorna blev succé!

• lotta49

Nej, inte än. Väntar med spänning på alla bilder som våra gäster ska maila till oss så vi kan lägga in dem på hemsidan.

Vill ha dem nuuuuu!!

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4