• bumse2

Vigseln inte registrerad!

Vad ska jag ta mig till? Vi gifte oss 070707 och vår vigselförrättare har inte skickat in vigselbeviset till skatteverket så vår vigsel är inte registrerad och mitt efternamn kan inte ändras. Jag får inte heller tag på prästen som vigde oss, har försökt ett antal gånger. Vad gör vi nu då???

• Svar på tråden Vigseln inte registrerad!
  • Joleen

Ring församlingen han jobbar för, kyrkoherden, leta upp prästens mobilnummer, skicka ett brev!?

• bumse2

Prästen har gott i pension och arbetar idag för olika församlingar, har hennes mobilnummer men inget svar där eller hemma hos henne. Ringde till expeditionen i vår församling igår och pratade in ett meddelande att de skulle ringa upp mig men har inte hört något därifrån heller.
    Känns jättetråkigt.

• Lilla Li

Har du pratat med Skatteverket för att försäkra dig om att de inte fått papprena? Det kan ju vara så att sånt tar lite längre tid under semestertiderna annars.

• drömbrud

Vad fruktansvärt!
    Jag skulle leta upp prästens adress på Eniro och åka dit bums!

Fy va hemskt!

• bumse2

Lilla Li

Jag har pratat med skatteverket och de har inte fått något vigselbevis.

drömbrud
    Min man var hemma hos henne igår men det var ingen som öppnade.

Vi får väl fortsätta att jaga henne

• zorrogirl

Det är väl inte så konstigt om det tar lite tid? Det är ju semestertider och folk har semester :) Andas lugnt, varför denna brådska? Några veckor hit eller dit spelar väl ingen roll egentligen?

• bumse2

Så länge skatteverket inte har fått vigselbeviset så är vi inte gifta, och vi behöver få det registrerat så att vi kan genomföra en sak som underlätter om man är gift.
    Vigselförrättaren är INTE på semester bara otroligt svår att få tag i, kan vara hemma men struntar i att svara i telefonen, ska därför skicka ett vykort med en liten påminnelse. Bara hon inte slarvat bort det, måste vi "gifa om oss" isåfall tro?!

• bumse2

HAr äntligen fått tag på vår vigselförrättare och hade skickat in pappret 9/7, har pratat med skatteverket idag och det ser tyvärr ut som om det kommit bort någonstans på vägen. De skickar ut ett nytt papper som prästen får fylla i och skicka igen.
    Tänk att det aldrig kan flyta på för oss, strular alltid med saker som tex byte av tel operatör, nytt bredband osv.
    Hoppas att det ordnar sig nu så vi kan sätta igång med husplanerna på allvar.

• drömbrud

Va skönt att det hade löst sig!

• Briljant

Samma sak hände oss. Gifte oss också 070707 och när jag inte fått några papper från Skatteverket efter tre veckor ringde jag för att kolla hur det låg till. Skatteverket sa att de inte fått några papper från vigselförrättaren. Jag ringde vigselförrättaren som sa att han hade skickat in papprena. Antingen hade de¨kommit bort på posten eller så hade någon sommarvikarie på skatteverket schabblat bort dem. Jag blev jättebesviken, precis som du känner jag att allt jämt ska strula till sig. Hur som helst, jag fick beställa nya papper och skicka dem till vigselförrättaren för påskrift. Sedan gick det på några dagar, så nu har jag registreringsbevisen från skatteverket samt papper från vägverket om byte av körkort. Håll ut! Allt ordnar sig!

Svar på tråden Vigseln inte registrerad!