• Finlandssvensk

Idéer till möhippa

Har precis fått reda på att min kompis gifter sig i oktober så nu brinner det i knutarna för mig att ordna en kul möhippa. Har kollat runt lite men har inte riktigt hittat något kul. Hon gillar fart och äventyr men hatar höga höjder. Är det någon som har några idéer?

• Svar på tråden Idéer till möhippa
  • Karis Annelie

Ni kan väl kolla om det finns nåt ställe i närheten där man kan köra fyrhjulingar på bana och tävla. jag vet ett ställe utanför örebro men det finns lite här och var i landet... Det verkar skitroligt! (Elelr go-cart om det inte finns... även om det känns lite tråkigare.)
    Sen kan ni ju ha prisutdelning efter, där långsammast vinner och lerigast vinner t.ex... sen kan man ta en mysig picknick o sen bada bubbelpool eller göra nåt sånt mysigt efter det. och avsluta med middag och party

• Karis Annelie

laserdome är en annan rolig grej för bruden som gillar fart och fläkt

• Finlandssvensk

Karis Annelie: Låter som bra idéer. Speciellt laserdome, vet du om man måste vara många för att spela det. (Jag tror att möhippan blir ca. 6 pers. eftersom många av gästerna inte bor i Sverige)

• Karis Annelie

Nej man behöver inte vara så många. Det funkar ngo med 6 personer.
    Annars om man är få kan man ju gå in med flera andra och spela med dem. det är ju lika skoj det, även om det kanske är roligare att skjuta på bruden då hehehe

• Finlandssvensk

Karis Annelie: Tanx ska forska vidare om laserdome.. ;)

• Hjärtat

Champagnefrukost

Aktiviteter;

Go´cart
    4-hjuling
    Racerbil

Bubbelpool

Middag

Drinkprovning

/Hjärtat

• Sonny_4

Här kommer lite tips på ställen som arrangerar motoraktiviteter:
    www.hittaaktivitet.se/Events.aspx&catId=8

4-hjuling är riktigt skoj. Var och körde på Stockholm Action Center i Hudding för ett tag sen.

Lycka till

• www.evasleva.blogg.se

Det ska finnas något ställe utanför stockholm där man får vara actionhjälte för en dag och testa massa stunts. Låter jättekul tycker jag! Dock ganska dyrt och den möhippa jag hörde talas om som gjorde det, hade bara det som aktivitet och sedan middag.

men det kanske kan vara något för en brud som gillar fart och fläkt.

• Överraskningsbruden

Jag hade min möhippa i lördags! Eller rättare sagt min svensexa
    Det visade sig nämligen att jag fick åka på svensexa med grabbarna och Peter fick åka på möhippa med tjejerna haha.
    Vi hade skitkul båda två! Jag fick åka till en skjutbana och skjuta med en massa olika pistoler,sen var det dags för en karate lektion och till sist så åkte vi ut i skogen för lite paintball!
    Peter fick blåsa glas och gå på Spa med allt vad det innebär
    Kvällen avslutades tillsammans hos svägerskan med oss båda på plats och ett Dildoparty och grillning.
    Hade sjukt roligt!

För bilder kan ni titta in här:
    studentmamma.blogg.se/1187085839_fler_bilder.html

• Blivande fru pettersson

Åk på någon sån där "billig" kryssning, typ Cinderellas eller liknande. Där kan hon (och de som vill) unna sig SPA-behandling innan ni fortsätter kvällen/resan med lite spännande upptåg.

• zukigirl

Finlandssvensk :
    Jag är nog samma typ som din kompis. Gillar fart och fläkt men hatar höjder! Kan ju tala om vad jag hade uppskattat. Köra fyrhjuling hade jag tyckt var skitskoj! Paintball likaså. Köra folkrace skulle vara skoj att testa. Laserdome har jag prövat. Det var görkul. Men jag skulle uppskatta att lösa ett mordmysterium med. Det kanske vore något för din vän? Hoppas du fick lite hjälp nu. Lycka till!

Svar på tråden Idéer till möhippa